| ||||
Index | Prelegenci | Goście | Rejestracja | Patroni | Partnerzy | Program | Uczestnicy | Grupy warsztat. | Kontakt | FAQ | Linki |
Prelegenci Konferencji |
Prof.
dr hab. inż. Wojciech Cellary
W 1974 roku ukończył Wydział Elektryczny Politechniki Poznańskiej i rozpoczął pracę w Instytucie Automatyki, przemianowanym później na Instytut Informatyki. W roku 1977 obronił rozprawę doktorską z informatyki, w 1981 uzyskał stopień doktora habilitowanego, a w 1989 tytuł naukowy profesora.
W latach 1974 – 1992 pełnił funkcję Wicedyrektora ds. Badań Instytutu Informatyki Politechniki Poznańskiej. W latach 1992 – 1996 pełnił funkcję Prorektora ds. Nauki we Francusko-Polskiej Wyższej Szkole Nowych Technik Informatyczno-Komunikacyjnych w Poznaniu. Jako profesor wizytujący wykładał i prowadził badania naukowe na sześciu uniwersytetach zagranicznych: Nancy I i II, Paris-Sud i Paris-Dauphine we Francji oraz na uniwersytetach w Genui i Anconie we Włoszech.
Obecnie jest profesorem zwyczajnym na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i kierownikiem Katedry Technologii Informacyjnych. Prowadzi badania naukowe finansowane z Programów Ramowych i Operacyjnych Unii Europejskiej, przez rząd polski oraz przemysł polski, francuski i amerykański. W trakcie swojej kariery zawodowej kierował licznymi projektami z zakresu zastosowań informatyki w przemyśle, zakończonych wdrożeniami. Jest współautorem trzech patentów europejskich. Pełnił funkcję konsultanta Ministerstwa Edukacji Narodowej, Łączności, Infrastruktury, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Administracji i Cyfryzacji, Rozwoju Regionalnego, Komitetu Badań Naukowych, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Centrum Nauki, komisji sejmowych i senackich. Jest autorem lub współautorem 10 książek, 19 rozdziałów w książkach, 8 redakcji książek i ponad 140 artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych i materiałach konferencyjnych oraz wielu artykułów popularnonaukowych. Był głównym organizatorem 37 naukowych konferencji krajowych i międzynarodowych, ponadto uczestniczył w pracach Komitetów Programowych blisko 280 (dokładnie 279) konferencji krajowych i zagranicznych. Jest członkiem seniorem IEEE Computer Society, Polskiego Towarzystwa Informatycznego (w latach 1983 – 1989 pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Towarzystwa). Od 2007 roku jest członkiem Komitetu Prognoz PAN „Polska 2000 Plus” (w kadencji 2007 – 2010 był członkiem prezydium), w latach 1987 – 1991 i 1996 – 2011 był członkiem Komitetu Informatyki PAN, a w latach 2004 – 2006 był członkiem prezydium Komitetu PAN „Polska w Zjednoczonej Europie”. Od 2003 roku jest ekspertem Państwowej Komisji Akredytacyjnej, a od 2004 ekspertem Komisji Europejskiej. Od 2003 roku jest członkiem Rady ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej przy Ministrze Edukacji Narodowej, a w latach 1999 – 2000 był przedstawicielem Polski w Information Society Forum, organie doradczym Komisji Europejskiej w sprawach globalnego społeczeństwa informacyjnego. W latach 2010 – 2011 pełnił funkcję przewodniczącego Rady Informatyzacji przy Ministrze Spraw Wewnętrznych i Administracji, a od 2011 jest członkiem tej rady kolejnej kadencji. Był również redaktorem naukowym Raportu o Rozwoju Społecznym: Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, opracowanego pod auspicjami Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). W 2002 roku reprezentował Polskę na sesji zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych poświęconej tematyce: „Technologie Informacyjno-komunikacyjne dla rozwoju”. W 2001 roku, opracowany pod jego kierunkiem Internetowy System Obsługi Zamówień e-MAX wdrożony w Philips Lighting Poland, a obejmujący swym zasięgiem 27 krajów z Europy i Azji otrzymał nagrodę Polskiego Towarzystwa Logistycznego i zajął II miejsce w europejskim konkursie „Award of Logistics Excellence 2001” organizowanym przez European Logistics Association. W 2007 roku otrzymał nagrodę im. Marka Cara za szczególne osiągnięcia w propagowaniu tematyki społeczeństwa informacyjnego, w 2008 roku statuetkę InfoStat za innowacyjność koncepcji i wkład w budowanie społeczeństwa informacyjnego w Polsce, a w 2011 roku nagrodę „Ambasador Gospodarki Elektronicznej 2011” przyznaną przez Kapitułę VII Kongresu Gospodarki Elektronicznej i Związek Banków Polskich. W roku 2011 pełnił funkcję przewodniczącego Komitetu Programowego 6. Europejskiej Ministerialnej Konferencji i Wystawy nt. e-Administracji, egov2011PL, organizowanej przez Polskę w ramach prezydencji w Radzie Europy. |
Prof.
dr hab. Stanisław Dylak
Wybitny pedagog i pedeutolog. Kierownik Zakładu Pedeutologii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Autor trzech monografii: Wizualizacja w kształceniu nauczycieli, Wprowadzenie do konstruowania szkolnych programów nauczania oraz Projektowanie programów szkolnych dla szkół artystycznych. Redaktor i współredaktor siedmiu prac zbiorowych. Poza tym opublikował ponad 100 artykułów w czasopismach naukowych. Jego zainteresowania naukowe związane są mediami, kształceniem nauczycieli, kulturą wizualną, programami nauczania. Kierował zespołem, który opracował pierwszy w Polsce program kształcenia nauczycieli przyrody dla zreformowanej szkoły podstawowej, realizowany obecnie na UAM. Prowadził kilka projektów międzynarodowych w ramach programów PHARE, trzy z nich dotyczyły edukacji przyrodniczej i kształcenia nauczycieli w tym zakresie, jeden projekt dotyczył programów szkolnych, jeden zastosowania technologii informacyjnych w kształceniu uniwersyteckich kadr administracyjnych. Poza działalnością akademicką interesuje się tworzeniem materiałów dydaktycznych. Był inicjatorem oraz współtwórcą ponad dwudziestu filmów o szkołach w Europie, z czego większość dotyczyła szkół alternatywnych. Niektóre z tych filmów były prezentowane w programie I TVP. Dwukrotnie uczył w amerykańskim uniwersytecie UNI – University of Northern Iowa, w Stanie Iowa, USA (studia nad mediami) oraz jako visitng scholar w Uniwersytecie w Lubbock, Texas, USA. Jest członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji - organu pomocniczego Ministra Edukacji Narodowej. W trudach pracy i radościach codziennego życia towarzyszy mu żona Hanka. Ma dwóch synów 33 i 35 lat, a także wnuka Piotra i wnuczkę Anię. Poza żoną i całą rodziną, zakochany w koniach. |
Prof.
dr hab. Maciej M. Sysło
– profesor, matematyk, informatyk Studia, stopnie i tytuły naukowe: Uniwersytet Wrocławski, matematyka – 1968; dr – 1973; dr hab. – 1980; prof. – 1991. Staże i stypendia zagraniczne: University of Tokyo 1974-1976, Alexander von Humboldt Stifftung, Bonn 1982-1984, 1989; Fulbright Foundation Senior Research Grant, University of Oregon (USA) 1996-1997. Visiting professor w: Washington State University, Pullman 1981-1982; Uniwersytet w Kopenhadze 1987, 1992; Uniwersytet w Groningen, Holandia 1991-1992. Praca naukowo-dydaktyczna: Uniwersytet Wrocławski, Instytut Informatyki od 1968, dyrektor Instytutu 1984-1991, 1993-1996; pełnomocnik rektora ds. informatyzacji uczelni (lata 80’ i 2004-2005). Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu od 2005 roku; kierownik Zakładu Metodyki Nauczania Informatyki i Technologii Informacyjnej. Członkostwa: PTM, AMS, ACM, IEEE, IFIP, SNTI - Stowarzyszenie Nauczycieli Technologii Informacyjnej (prezes). Funkcjez wyboru: Przedstawiciel Polski w TC3 - Technical Committee 3 on Education, działającego w ramach IFIP; członek Rady ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej (MEN); Ekspert PKA (od 2002). Nagrody: nagroda NOT 1968, nagroda PTM im. H. Steinhausa 1986, nagrody MEN 1993, 1998, 2002, nagroda im. Marka Cara (2010). Specjalizacja i działalność naukowa: matematyka – kombinatoryka, teoria grafów, informatyka – matematyka dyskretna, dydaktyka informatyki. Autor koncepcji edukacji informatycznej w szkołach różnego typu, twórca i lider zespołu edukacji informatycznej w Instytucie Informatyki UWr. i na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK. Publikacje: ponad 150 publikacji matematycznych, informatycznych i dydaktycznych, blisko 30 książek i podręczników, m.in. książki: Discrete Optimization Algorithms with Pascal Programs, Prentice Hall 1983 oraz wydanie w jęz. polskim (współautor); Elementy informatyki. T. 1-3, PWN, Warszawa 1988-98 (wyd. 1-9, współautor, redaktor); Algorytmy, WSiP, Warszawa 1997; Piramidy, szyszki i inne konstrukcje algorytmiczne, WSiP, Warszawa 1998; programy nauczania, podręczniki i poradniki do informatyki dla szkół podstawowych (WSiP, Warszawa 1999), gimnazjów (WSiP, Warszawa 2000) i szkół średnich (WSiP, Warszawa 2002-04). Twórca koncepcji oprogramowania edukacyjnego: pakiet EI (1993), oprogramowanie TI’99 (1999), e-podręcznik. Dewizy: robić lepiej to, co inni robią dobrze; łączą nas więzy ludzkie, nie maszyny Hobby: praca, historia komputerów (kolekcja mechanicznych kalkulatorów i maszyn do pisania), muzyka m.in. Chopin, Mozart oraz Enigma, Vangelis, Oldfield, Jarre. Lektury: literatura japońska (Haiku), F. Clifford, biografie, historia nauki i odkryć. |
Agnieszka Borowiecka
Nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Współautorka polskiej wersji Imagine Logo, lokalizacji podręcznika Intel Learning Series, supertrener tego projektu.
Autorka wielu publikacji dotyczących wykorzystania TIK w nauczaniu różnych przedmiotów. Uczestniczy w pracach Komisji Zadaniowych Przedmiotowych Konkursów Informatycznych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów woj. mazowieckiego. |
Maciej Borowiecki
Wicedyrektor ds. edukacyjnych Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Od 27 lat związany z doskonaleniem nauczycieli w zakresie informatyki i technologii informacyjnej. Jest współautorem programów Studiów Podyplomowych Informatyki dla Nauczycieli organizowanych przez IKN, CDN, MIM UW. Przez wielu lat prowadził zajęcia na tych studiach, głównie z przedmiotów związanych z programowaniem.
Uczestniczy w pracach Komisji Zadaniowej i Komisji Wojewódzkiej Przedmiotowego Konkursu Informatycznego dla uczniów gimnazjów woj. mazowieckiego, pełnił także funkcję wiceprzewodniczącego Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów. |
Magda Burakowska
Nauczycielka informatyki w IV Liceum Ogólnokształcącym oraz Gimnazjum nr 4 w Olsztynie. Entuzjastka nowych, mądrych rozwiązań wspomagających pracę nauczyciela. Zaangażowana w pracę z młodzieżą, posiada liczne osiągnięcia - wśród jej uczniów są laureaci i finaliści olimpiad oraz konkursów ogólnopolskich. Od dawna poszukująca odpowiedzi na pytanie: jak uczyć dobrze i się nie zmęczyć...(odpowiedź pojawi się w trakcie warsztatów).
Wolny czas chętnie spędza aktywnie: pływa, jeździ na łyżwach, zagląda do siłowni, pokonuje trasy w parku linowym w towarzystwie swoich dzieci. Lubi zagadki algorytmiczne, zdarza jej się zmagać algorytmicznie w konkursach i podczas warsztatów dla nauczycieli. |
Marcin Cały
Specjalista ds. marketingu w wydawnictwie Migra. Związany z wydawnictwem od początku jego istnienia. Dba o przekazywanie nauczycielom informacji o ofercie wydawnictwa, opiekuje się witryną internetową, przygotowuje projekty materiałów reklamowych i promocyjnych, zajmuje się dystrybucją gratisowych egzemplarzy książek. Tworzy też aplikacje internetowe. Uwagami i pomysłami wspiera Autorkę w zakresie nowych technologii i zagadnień związanych z tworzeniem witryn internetowych. W wolnym czasie fotografuje, uprawia turystykę rowerową i żeglarstwo. |
Robert Celuch Nauczyciel przedmiotów informatycznych w Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Iłży. Od 2003 r realizuje zajęcia w oparciu o platformę Apple Macintosh. Wraz z uczniami swojej szkoły od 2005 r. realizował pierwszy w kraju oficjalny szkolny podkast. Prowadził szkolenia dla administratorów szkolnych pracowni komputerowych w ramach projektów współfinansowanych przez EFS. Instalator i integrator szkolnych pracowni komputerowych. Od 2007 r. Apple Certified Trainer w dziedzinie Mac OS X oraz Mac OS X Server. Od 2007 Apple Distinguished Educator. W Liceum Ogólnokształcącym w Iłży od 2008 r. prowadzi jedno z dwóch w Polsce Apple Authorized Training Center for Education. Współpracuje z Międzypowiatowym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu. Od 2011 roku jest jest certyfikowanym trenerem Apple Professional Development. |
Norbert Frańczuk Nauczyciel przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Kołobrzegu. Od samego początku swojej pracy zawodowej wykorzystuje LMS Moodle jako narzędzie wspomagające codzienną pracę. Współorganizator Spotkań Opiekunów Pracowni Komputerowych w Kołobrzegu, gdzie niejednokrotnie prowadził zajęcia praktyczne z zakresu openSUSE i Moodle. Członek PTI, Akademicki Trener Novell. Opiekun Szkolnego Koła Automatyki i Robotyki. Prywatnie „słony” żeglarz, entuzjasta klocków Lego i platformy Arduino. |
Jolanta Gałecka jest Ekspertem Edukacji w Young Digital Planet, promotorką nowego podejścia do procesu uczenia się i nauczania. Z wykształcenia radca prawny, edukacją zajęła się w Stanach Zjednoczonych, gdzie pracowała w szkole Montessori oraz w immersyjnej Akademii Hiszpańskiej, a jako wolontariuszka w szkole Waldorfa i w wielu szkołach publicznych. Swoje doświadczenia wzbogaciła pracą w firmie Microsoft, gdzie zapoznała się z nowoczesnymi technologiami. Obecnie zajmuje się badaniami naukowymi, trendami w edukacji, rozwojem człowieka i psychologią. Jest ekspertem w kilku projektach unijnych, gdzie bierze udział w wytyczaniu nowych kierunków nowoczesnej edukacji. |
Dorota Gawrońska - Popa
Dorota Gawrońska-Popa Prezes Zarządu wydawnictwa matematycznego Megawiedza. Pomysłodawca, współtwórca i założyciel portalu edukacyjnego www.MegaMatma.pl Matematyk z wykształcenia, informatyk z powołania i manager w praktyce. Współautor książki "Procenty w otaczającym nas świecie". Pasjonat nowoczesnych technologii informacyjnych w edukacji. Prywatnie uwielbia Włochy, dobre wino, słońce i morze. Dom w Toskanii to niespełnione marzenie i cel na spokojną przyszłość. |
Michał Tycjan Grześlak Trener i konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowania Komputerów w Warszawie. Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz konsultacje dla nauczycieli i kadry kierowniczej. Jest współorganizatorem Ogólnopolskiego Zjazdu Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych w Mrozach. Instruktor Akademii Cisco, Trener projektu „Intel – Nauczanie ku Przyszłości”. Egzaminator ECDL oraz ECDL e-Citizen. Współorganizował konkurs oraz forum Innowacyjnych Nauczycieli 2011. Od 1997 r. pracuje jako nauczyciel informatyki w Gimnazjum im. ks. Aleksandra Fedorowicza w Izabelinie a także administruje tamtejszą siecią komputerową. Współtworzy dwumiesięcznik oświatowy „Uczę Nowocześnie”. |
Grzegorz Jankowski
Kierownik Projektu Helion Edukacja. Studiował na Politechnice Poznańskiej Ochronę Środowiska oraz na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu Geografię. W Helionie pracuje od 2002 roku. Od 2005 jest odpowiedzialny za koordynację działań związanych segmentem edukacyjnym wydawnictwa. Prywatnie lubi improwizacje gitarowe, fotografię i turystykę górską. |
Adam Jurkiewicz
wolontariusz Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania (www.fwioo.pl), koordynator projektu Wioowszkole (wioowszkole.org), członek elitarnej grupy eduzmieniaczy SuperbelfrzyRP. Prywatnie - ojciec dwóch młodych ludzi, którzy muszą stawiać czoła codziennej edukacji ;-) I zapalony miłośnik szant i żeglarstwa, od ponad 10 lat użytkownik i administrator systemów UNIX oraz Linux. Twórca Szkolnego Remiksu Ubuntu. |
Piotr Kaniecki
– opiekun produktu, specjalista ds. systemów interaktywnych Interwrite w firmie AGRAF Sp. z o. o. Od 2009 roku popularyzuje wprowadzanie nowoczesnych technologii i cyfryzację polskich szkół. Ekspert w dziedzinie wykorzystywania tablic interaktywnych, interaktywnych tabletów oraz pilotów do testów i odpowiedzi w nauczaniu. W AGRAFIE zajmuje się serwisem i pomocą techniczną dla użytkowników urządzeń interaktywnych, którzy zawsze mogą liczyć na jego wsparcie. Prowadzi wiele szkoleń i prezentacji dla nauczycieli i wykładowców. |
Michał Kęska
absolwent SIWCh, pedagog, dziennikarz radiowy, m.in. autor kilku cyklicznych audycji z udziałem dzieci, webmaster.
Nauczyciel informatyki w szkole podstawowej, twórca cyklu podręczników do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej dla klas 1–3 oraz autor pierwszego w Polsce podręcznika multimedialnego Lubię to! do zajęć komputerowych dla klas 4–6. |
Grażyna
Koba
jest autorką ponad 50 publikacji z dziedziny edukacji informatycznej, w tym wielu podręczników do przedmiotów informatycznych nauczanych na wszystkich etapach edukacyjnych (od pierwszej klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej). Przejrzysty i atrakcyjny sposób pisania, nawet o trudnych zagadnieniach, powoduje, że jej podręczniki inspirują do prowadzenia interesujących, efektywnych zajęć i spotykają się z bardzo dobrym przyjęciem wśród uczniów i nauczycieli. Z wykształcenia jest informatykiem (ukończyła Wydział Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej). Wiele lat pracowała w szkole jako nauczyciel informatyki. Utworzyła, jedną z pierwszych w Polsce, autorskich klas informatycznych. Jej uczniowie zajmowali wysokie miejsca w olimpiadach krajowych i międzynarodowych. Była doradcą metodycznym i konsultantem informatyki. Uczestniczyła w pracach zespołów doradczych MEN w zakresie edukacji informatycznej. Za twórcze inicjatywy i aktywny udział w rozwoju edukacji informatycznej w Polsce otrzymała nagrodę Towarzystwa Szkół Twórczych oraz Srebrny Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP. Aktualnie pełni funkcję wiceprezesa firmy MIGRA i zajmuje się, poza pisaniem i promowaniem książek, koordynowaniem wszystkich prac związanych z przygotowaniem ich do druku. Lubi podróżować, przebywać nad morzem, tańczyć, czytać książki i malować. |
Krzysztof Kolanowski
Specjalista do spraw Systemu Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce LIBRUS. Przez 17 lat nauczyciel matematyki i informatyki oraz wychowawca w Liceum Ogólnokształcącym nr 9 w Poznaniu, liczne nagrody dyrektora, praca z młodzieżą. Jego atutem jest dobra znajomość środowiska nauczycielskiego i technologii informatycznych skutkująca ponadprzeciętną zdolnością rozumienia potrzeb nauczycieli. W życiu prywatnym ojciec trójki dzieci, jego pasją jest historia i polityka. |
Paweł
Komar
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Szczecińskiej w specjalności Elektronika i Telekomunikacja. Od 2006 roku związany z firmą Nordweco Sp. z o.o., w której początkowo jako kierownik działu audiowizualnego, a obecnie zastępca dyrektora do spraw handlowych zajmuje się sprzedażą oraz promocją urządzeń interaktywnych wykorzystywanych w sektorze edukacyjnym oraz biznesowym. Współprowadzi coroczne warsztaty dla nauczycieli poświęcone wykorzystaniu technologii interaktywnych w edukacji organizowane przez Wyższą Szkołę Humanistyczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie. |
Jarosław
Kowalski
Od lipca 2012 roku odpowiada w firmie Pearson Central Europe (PCE) za rozwiązania informatyczne i nowe projekty w obszarze cyfrowej edukacji. Reprezentuje PCE w Porozumieniu Nowoczesnej Edukacji przy Polskiej Izbie Książki, jest przewodniczącym Komitetu Cyfrowej Edukacji przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji, a także jest członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Edukacji. Ostatnie 20 lata ściśle związany z branżą teleinformatyczną, w szczególności z firmą Novell. Propagator budowania i stosowania otwartych standardów oraz otwartego oprogramowania, w szczególności w administracji publicznej i edukacji. |
Bartosz Krzyżaniak
Zanim został redaktorem naczelnym magazynu EduFakty – Uczę Nowocześnie przez kilkanaście lat pracował w mediach, m.in. w Pulsie Biznesu, gdzie był dziennikarzem, redaktorem i wydawcą, Życiu, Życiu Warszawy, Super Expressie. Współpracował z radiową Trójką, prasą ekonomiczną, społeczną i motoryzacyjną.
Ukończył dziennikarstwo na UW oraz podyplomowe studia ekonomiczne Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN oraz NBP. Jest laureatem Nagrody Ostrego Pióra przyznanej przez Business Centre Club za propagowanie w pracy zawodowej zasad przedsiębiorczości, wspieranie idei wolnego rynku i szerzenie edukacji ekonomicznej. |
Maciej
Kułak
Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, dziennikarzem oświatowym i specjalistą Public Relations. Pracował m.in. w „Gazecie Wyborczej” i „Głosie Nauczycielskim”. Brał udział w pracach zespołu ekspertów ds. edukacji w Narodowym Programie Rozwoju Foresight Polska 2020 realizowanym przez MNiSW.
Obecnie jest Dyrektorem wydawnictwa Benild wydającego magazyn „EduFakty – Uczę Nowocześnie”. W 2010 roku został wyróżniony przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci odznaką specjalną „Przyjaciel Dziecka Ulicy”. |
Marzena Lemańska
Absolwentka matematyki na UAM, nauczyciel dyplomowany, zatrudniona w Gimnazjum im. F. Szołdrskiego w Nowym Tomyślu. Od roku prowadzi zajęcia z matematyki w e-klasie w nowotomyskim Gimnazjum wykorzystując między innymi platformę GimPlus, MegaMatme, iPady. Brała udział w projektach "Szkoła z Klasą 2.0", "iPad w edukacji", e-Szkoła Wielkopolska" ,"Nauki ścisłe w połączeniu z językiem angielskim- szansą młodego pokolenia na lepszą przyszłość", "Szkoła z MegaMatmą" Prywatnie: mąż Wojtek, 6 letni synek Piotr, w wolnym czasie dobra książka, muzyka, projektowanie wnętrz i lampka dobrego wina. |
Łukasz
Majek Kierownik Wsparcia Technicznego w firmie ArcaBit. Od wielu lat związany z branżą bezpieczeństwa komputerowego. Specjalista w dziedzinie wdrożeń i administracji systemów bezpieczeństwa. Obecnie nadzoruje pracę najpopularniejszego programu antywirusowego ArcaVir u stale rosnącej rzeszy użytkowników, zarówno w Polsce jak i za granicą. Wspiera również rozwój produktu od strony funkcjonalnej. Wielokrotnie prowadził szkolenia dla administratorów szkolnych sieci komputerowych z zakresu ochrony przed szkodliwym oprogramowaniem i nieodpowiednimi treściami internetowymi. |
Maria
Neubauer-Darska Nauczyciel dyplomowany. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe w Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu. Od 19-stu lat pracuje jako lektor języka angielskiego. Obecnie jest koordynatorem międzynarodowego trzyletniego projektu British Council pod hasłem Connecting Classrooms, którego liderzy (uczniowie) współpracują w języku angielskim w trybie online, nad szukaniem rozwiązań dla problemów społecznych jakie dotykają współczesnych nastolatków w Szkocji, Hiszpanii, Polsce oraz Bośni i Hercegowinie. Jest koordynatorem językowym w programie Microsoft Partners in Learning. W 2010 roku Maria aktywnie uczestniczyła w projekcie E-WIELKOPOLSKA SZKOŁA poświęconym propagowaniu zastosowania nowych technologii we współczesnej edukacji. Od dwóch lat jest nauczycielem w e-klasie, gdzie wykorzystuje nowe technologie w nauczaniu. |
Bożena Nowak Nauczyciel matematyki i informatyki w Zespole Szkół nr 4 w Pruszczu Gdańskim. Szkolny koordynator TI. Propagator zastosowania TI w nauczaniu różnych przedmiotów szczególnie matematyki. Od 2002 roku Apple Distinguished Educator. Chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem na konferencjach i zjazdach użytkowników zarówno komputerów Macintosh jak i PC-tów. Szkoli nauczycieli w zakresie TI. Od 2011 roku Apple Professional Development Trainer. Lubi turystykę kajakową i rowerową. |
Jacek Nowak komputerami Apple “na poważnie” zajmuje się od 2003 roku, jest ich pasjonatem i aktywnym propagatorem. W 2003 roku ukończył studia na Politechnice Łódzkiej. Studiował na Royal Institute of Technology w Sztokholmie, gdzie przygotował i obronił swoją prace magisterską. W ramach projektów “Pracownie Komputerowe dla Szkół” prowadził szkolenia dla nauczycieli, w tym opiekunów szkolnych pracowni komputerowych, z zakresu Mac OS X i Mac OS X Server. Instalator i integrator szkolnych pracowni komputerowych. Od 2007 roku Certyfikowany Trener Apple w zakresie Mac OS X i Mac OS X Server. Od 2008 roku Wzorcowy Edukator Apple, od 2009 Certyfikowany Trener Apple w zakresie Xsan 2. Na co dzień, poza prowadzeniem zajęć, zajmuje się konfiguracją i administracją sieci komputerowych. |
Joanna Olszewska
– specjalista ds. nowoczesnych pomocy edukacyjnych w wydawnictwie pwn.pl z wieloletnim doświadczeniem w branży edukacyjnej. Kiedyś nauczycielka języka niemieckiego, obecnie entuzjastka nowych metod nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Prywatnie lubi długie spacery z psem (pies lubi je jeszcze bardziej :-) oraz jest miłośniczką kina |
Grzegorz Piątas
lat 45, absolwent wydziału filologii polskiej UAM. Nauczyciel dyplomowany, od 1999 r. zatrudniony w Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyśłu. Doradca metodyczny na co dzień współpracujący z poznańskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli. Praktyk. Od dwóch lat prowadzi w e-klasach nowotomyskiego Gimnazjum lekcje języka polskiego, do których przygotowania i prowadzenia wykorzystuje technologie informacyjne i komunikacyjne. Lider Edukacji Interaktywnej (SEE – SMART Exemplary Educator). Prywatnie - kolekcjonuje płyty CD z muzyką lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. |
Paweł
Pieniak
Absolwent Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie. Z branżą IT związany od ponad 10 lat. Obecnie jako konsultant Działu Wsparcia Technicznego w firmie ArcaBit zajmuje się szeroko rozumianą pomocą techniczną dotyczącą oprogramowania ArcaVir. W ramach projektu "Bezpieczna Szkoła" prowadzi szkolenia, skierowane do nauczycieli, dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie. |
Tomasz
Pieper
– Kierownik Edukacyjnego Projektu Informatycznego, ProgMan S.A. Pracownik Działu Rozwoju firmy ProgMan S.A. Absolwent Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej oraz Matematyki z Informatyką Uniwersytetu Gdańskiego. Posiada przygotowanie i doświadczenie pedagogiczne jako nauczyciel informatyki. Kilka ostatnich lat zdobywał doświadczenie trenerskie na płaszczyźnie tematycznych szkoleń komputerowych. W ProgMan S.A. Kierownik Edukacyjnego Projektu Informatycznego, odpowiedzialny mi.in. za optymalizację przepływu informacji w placówkach oświatowych (System Zarządzania Informacją). |
Marta
Samulowska
Menedżer Zespołu Edukacji Esri Polska. Absolwentka kierunku Inżynieria Środowiska na SGGW, miłośniczka nauki, GIS-u, wypraw rowerowych oraz odkrywania bliskich i dalekich zakątków świata. Jej ogromną pasją są ludzie, dlatego dużo czasu poświęca swoim najbliższym, przyjaciołom, a także poznawaniu nowych ciekawych osób. W Esri Polska pracuje od roku 2008. Prowadzi Zespół Edukacji, który stanowi grupę zaprzyjaźnionych pasjonatów, gdzie każdy ma głowę pełną pomysłów i zaraża nimi swoich kolegów. Z wielką przyjemnością współpracuje z naukowcami, nauczycielami i studentami, uczestniczy w edukacyjnych projektach i pomaga rozbudowywać społeczność GIS w edukacji. |
Dariusz Stachecki
Nauczyciel dyplomowany. Absolwent UAM w Poznaniu. Wicedyrektor Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu. Egzaminator ECDL i ECDL Advanced, egzaminator OKE, instruktor Akademii Informatycznej Cisco, trener Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej, Apple Distinguished Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer (APD). Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Informatyką w szkole zajmuje się od 1991 roku. Jest animatorem i propagatorem idei wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy szkoły. Był prelegentem na wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, opiekunów Internetowych Centrów Informacji Multimedialnych, opiekunów pracowni komputerowych. Inicjator wielu działań wdrażających technologię w edukacji, programów komputeryzacji szkół, tworzenia i rozbudowy szkolnych infrastruktur informatycznych. Od 2006 roku aktywnie uczestniczy w programie eSzkoła Wielkopolska. Jest liderem szkolnym w programie Microsoft Partners in Learning. Sukcesy: tytuł Pathfinder School (2010) oraz Mentor School (2011 i 2012) dla Gimnazjum w Nowym Tomyślu jako lidera edukacji informacyjnej PIL (jedna z 30 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie). Tytuł: Przyjaciel ECDL w PTI. Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczony w 2009 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej. Członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji - organu pomocniczego MEN. |
Dawid Staniek
Pracuje w firmie Copy Service Kalisz jako specjalista ds. wdrożeń i szkoleń z obsługi systemów interaktywnych.
Prywatnie większość czasu spędza z narzeczoną i oddaje się swojej pasji jaką jest muzyka i zespół rockowy De Indigo. |
Arkadiusz
Stefan
Jest doradcą edukacyjnym SMART w firmie Image Recording Solutions oraz certyfikowanym trenerem SMART. Zajmuje się wspieraniem nauczycieli wykorzystujących w swojej pracy urządzenia i programy kanadyjskiej firmy Smart Technologies. Współtworzy dla pedagogów stronę www.tablice.net.pl, gromadzi i kategoryzuje przydatne dla nauczycieli strony na delicious.com/tswmk oraz profil www.facebook.com/TSwMK (Tablica SMART w Mojej Klasie). Jest nauczycielem dyplomowanym. Uczył przedmiotów muzyka, technika i informatyka. Ukończył studia informatyczne na Politechnice Poznańskiej i Politechnice Radomskiej. Od 1992 roku zajmuje się zagadnieniami praktycznego zastosowania informatyki i technologii informacyjnych w oświacie. Jego pasje to gra na tubie, orkiestra dęta i gotowanie dla mojej rodziny. |
Andrzej
Szymczak
Przez wiele lat nauczyciel informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum, oraz technologii informacyjnej w liceum i technikum w Warszawie. Wszystkimi sposobami rozbudowuje sieć i pracownie komputerowe w swojej szkole. Szuka prostych rozwiązań na skuteczne zastosowania TI w praktyce. Szczególnie zajmuje się zastosowaniami prostych CMS-ów. Chętnie ucieka z miasta do lasu i nad jeziora. Lubi fotografię cyfrową, modele zdalnie sterowane, strzelectwo sportowe i ogrodnictwo. W czasie wakacji stara się unikać komputerów. |
Tomasz
Świgoń
- Specjalista ds. Wdrożeń i Szkoleń IT w firmie LIBRUS. Od 1999 roku związany z edukacją, początkowo jako nauczyciel, następnie jako konsultant Wydawnictwa Szkolnego PWN. Od roku zajmuje się szkoleniami i wdrożeniami systemów IT na terenie woj. kujawsko-pomorskiego. Prywatnie interesuje się muzyką i sportem. |
Zbigniew Talaga
Absolwent informatyki Politechniki Poznańskiej, wieloletnie doświadczenia w pracy na rzecz edukacji widzianej z różnej perspektywy: nauczyciela, wizytatora, dyrektora szkoły. Współautor serii podręczników „Informatyka nie tylko dla uczniów” Wydawnictwa Szkolnego PWN. Aktywny uczestnik wielu konferencji i przedsięwzięć naukowych, m.in. Laboratorium Wirtualnej Organizacji Działań. Postrzega edukację informatyczną w szerszej perspektywie podmiotowego współdziałania ludzi w środowisku usług sieci komputerowych. Zainteresowania: historia, architektura budynków i ogrodów. Obecnie pełni funkcje dyrektora Zespołu Szkół Budownictwa Nr 1 w Poznaniu. |
Maciej
Tyran
– dyrektor handlowy wydawnictwa pwn.pl, związany z firmą od 1998 roku. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Brał czynny udział w realizacji wielu projektów edukacyjnych (m.in. „Pracownie komputerowe dla szkół”), a od 2009 roku stoi na czele projektu „Fizyka jest ciekawa” (projekt ten wybrany został przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako wzorcowy przykład realizowania dobrych praktyk). W wolnych chwilach nurkuje i biega na długich dystansach, prywatnie szczęśliwy mąż swej żony Ani oraz troskliwy tata trojga pociech. |
Sebastian Wasiołka Starszy Trener w firmie Young Digital Planet S.A. Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, założyciel europejskiej organizacji „Europa-FELS”, członek Stowarzyszenia Niezależnych Wytwórców Energii Skojarzonej, członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, ekspert Centralnej Komisji Egzaminacyjnej ds. egzaminu zawodowego, autor i recenzent ogólnopolskich zadań egzaminacyjnych, autor licznych publikacji naukowych z dziedziny informatyki i edukacji. Autor nowej podstawy programowej w zawodzie technik teleinformatyk. Ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji. Kierownik projektów e-learningowych, promotor edukacji interaktywnej i kształcenia zdalnego. Prowadzi liczne szkolenia dla środowiska edukacyjnego, m.in. z wykorzystania nowoczesnych urządzeń prezentacyjnych w procesie dydaktycznym. Nauczyciel dyplomowany, otrzymał wiele nagród za osiągnięcia w pracy zawodowej, m.in.: Brązowy Medal Komisji Edukacji Narodowej, Złotą Odznakę "Zasłużony dla rozwoju województwa Śląskiego", Nagrodę Śląskiego Kuratora Oświaty. Mistrz Świata w szpadzie, brązowy medalista Uniwersjady, wielokrotny medalista Mistrzostw Polski. Za osiągnięcia sportowe otrzymał Nagrodę Ministra Sportu. Zainteresowania: sport, podróże, muzyka. Prywatnie: żona Barbara oraz 9-letnia córeczka Karolinka – tancerka i gimnastyczka artystyczna, talent Pomorza 2010r. i 2011r. |
Janusz
Wierzbicki
Absolwent Politechniki Warszawskiej Wydziału Elektroniki i Technik
Informacyjnych. Od 1996 roku prowadzi zajęcia dla nauczycieli. Ponad 13 lat
współpracuje z Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w
Warszawie, prowadząc w nim szkolenia, uczestnicząc w tworzeniu nowych form
doskonalenia oraz materiałów edukacyjnych dla ich uczestników. Jest egzaminatorem ECDL, ECDL WebStarter oraz ECDL e-Citizen. Uczestniczył w opracowaniu wielu programów nauczania, a także materiałów dydaktycznych i metodycznych - między innymi dla administratorów szkolnych pracowni internetowych działających pod kontrolą systemów MS SBS, a także na temat technik prezentacji, metody projektowej w edukacji, czy zaawansowanego tworzenia stron WWW przy wykorzystaniu języka PHP. Uczestniczył w programie „Intel – Nauczanie ku Przyszłości” jako Super Trener.
Prowadzi serwisy internetowe zapewniające wsparcie osobom zarządzającym serwerami MS SBS.
Pełnił wielokrotnie rolę niezależnego konsultanta przy realizacji projektów
wyposażania szkół w laboratoria komputerowe, brał udział w przygotowaniu i
wdrożeniu projektu informatyzacji bibliotek pedagogicznych. Jest
współorganizatorem Ogólnopolskiego Zjazdu Opiekunów Szkolnych Pracowni
Internetowych w Mrozach. Od kilku lat prowadzi także wykłady i ćwiczenia z zakresu TIK na kilku warszawskich wyższych uczelniach, między innymi z zakresu sieci komputerowych i systemów operacyjnych.
|
Michał "rysiek" Woźniak
Prezes Zarządu Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Haktywista zajmujący się prawami człowieka w erze cyfrowej, orędownik Wolnego Oprogramowania, rzecznik prywatności i anonimowości on-line; ekspert-wolontariusz Fundacji Panoptykon, współorganizator hakatonów społecznych, członek-założyciel Warszawskiego Hackerspace’a, członek grupy Telecomix. Dawniej kierownik techniczny Laboratorium Technik Mobilnych BRAMA na Politechnice Warszawskiej oraz student Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. |
Edyta
Wyka
Członek Zespołu Edukacji Esri Polska.
Absolwentka kierunku Gospodarka Przestrzenna na Wydziale Geodezji i Kartografii PW. Interesuje się urbanistyką, architekturą i tym co nietuzinkowe w miejskiej tkance. Stąd jej zamiłowanie do analiz przestrzennych i modelowania 3D.
W Esri Polska chętnie podejmuje inicjatywy z dziedziny edukacji, by inspirować technologiami GIS już najmłodszych. Nawiązuje współpracę ze szkołami podstawowymi, gimnazjalnymi i średnimi przeprowadzając warsztaty dla nauczycieli i uczniów. |
Bartłomiej Zawadzki
od trzech lat pracuje w firmie Copy Service Kalisz. Od 2013 roku jako koordynator działu Handlowego.
Absolwent UAM w Poznaniu. Od kilku lat ściśle związany z edukacją, początkowo jako nauczyciel w gimnazjum, później jako asystent w Wydawnictwie Szkolnym PWN, aż po obecną pracę.
Prywatnie szczęśliwy mąż oraz tata 1.5 rocznej Zosi. Gra i czasami prowadzi orkiestrę dętą. |
|