Tematyka warsztatów |

|
 |
Temat warsztatu |
Opis |
Prowadzący |
Co, jak, dlaczego? Notacja wykładnicza- poszukujemy wiedzy o niej. |
Lekcja matematyki. Typ lekcji odwróconej, zajęcia prowadzone przez uczniów klasy 1e i 2e. Wykorzystamy aplikacje: Scan, Simple mind, Keynote, Nearpod, Numbers, Showbie, Explain Everything, Notebook, iMovie, GargeBand, Calculator, Skitch, LearningApps,
|
Marzena Lemańska, Izabela Szudra |
Konferencja w obiektywie - przygotowujemy fotoreportaż. |
Lekcja języka polskiego. Warsztaty, których uczestnicy wraz z uczniami klasy IIIe przygotują fotoreportaż z przebiegu konferencji. Będzie on nie tylko rzetelną dokumentacją zajęć, ale także wartościową pamiątką ze spotkania.
Wykorzystamy aplikacje: Book Creator, Showbie, Extreme Collaboration |
Grzegorz Piątas |
Nasze spotkania z "Antygoną" w książce zapisane - tworzenie własnego podręcznika. |
Lekcja podsumowująca pracę metodą projektu, tworzenie i prezentacja efektu końcowego - własnego podręcznika - przez uczniów klasy Ie |
Anna Przybylska, Marzena Dach-Kolanko |
"Cudze chwalicie, swego nie znacie" czyli jak można połączyć zdrowe odżywianie, życia ratowanie i Jana Czochralskiego? |
Warsztaty na których uczniowie kl. IIe:
-przedstawią sylwetkę i dokonania Jana Czochralskiego- bohatera roku 2013,
-zaprezentują zdobytą wiedzę i umiejętności w zakresie ratownictwa medycznego,
-zachęcą uczestników spotkania do zdrowego odżywiania.
|
Marlena Jarczewska,
Renata Liberkowska,
Renata Orlicka. |
Społeczeństwo starożytnego Rzymu- w historii i literaturze (czyli jak połączyć wiedzę z różnych dziedzin). |
Warsztaty przeprowadzone przez uczniów klasy IIe z pomocą nauczycieli, pokazujące jak wykorzystać wiedzę z historii i języka polskiego dla stworzenia ciekawego komiksu. |
Andrzej Rucioch,
Dorota Wiśniewska |
iPad W Gimnazjalnym Studio Nagrań i iPad JAKO GSN, a w tle jako narzędzie w PPP |
Wykorzystanie iPada w półprofesjonalnym studio nagrań GSN https://soundcloud.com/fantasmagorian . Także iPad zamiast półprofesjonalnego studia nagrań.
Prowadzącym w GSN (s. 201) będzie muzyczny laik, który nie zna nut, a słuch muzyczny posiada absolutnie kulejący, spróbuje on dzięki iPadowi w warunkach
półstudyjnych GSN pomóc w stworzeniu miniaturki muzycznej każdemu uczestnikowi zajęć.
Każdy z ośmiu uczestników warsztatu otrzymuje iPada z programem Garage Band i parę przyzwoitych słuchawek oraz w.w. instruktaż.
Niektórym spośród nich zapewne uda się stworzyć - i wysłać sobie - ku pamięci - małe muzyczne perełki. Mile widziane osoby bez jakichkolwiek umiejętności
muzycznych.
Muzycy i potrafiący grać na prawdziwych instrumentach stracą na tym warsztacie czas. Oni dostawszy iPada po prostu od razu - bez instruktarzu - grają,
komponują i wyczyniają cuda...
Korzystając z faktu, że prowadzącym warsztat jest psycholog szkolny, który w dziedzinie PPP iPaduje sprawniej, niż w muzycznej, udzieli on
zainteresowanym wszelkich możliwych odpowiedzi - gdyby były jakieś zapytania - w ramach jego iPadowych tutaj kompetencji.
limit miejsc: max 8 osób. Sala 201 |
Tomasz Raginia |
O "czasie" w różnych językach. |
Zajęcia warsztatowe pokazujące różne sposoby konsolidacji słownictwa oraz struktur językowych z zakresu szeroko rozumianego pojęcia czasu na lekcjach języków obcych. |
Dorota Nawacka,
Anna Król-Pawelska,
Wioleta Żurawska-Kozłowska |
iPad w edukacji wczesnoszkolnej |
Podczas warsztatów
przedstawimy wykorzystanie iPadów z podziałem na poszczególne edukacje: polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą, plastyczną, techniczną. Postaramy się pokazać co i
w jaki sposób się sprawdza się na lekcjach z najmłodszymi. Pokażemy między
innymi zastosowanie różnych aplikacji: edukacja polonistyczna: Tontastic (tworzenie kreskówek), SuperQuiz Polska (czytanie ze zrozumieniem, sprawdzanie wiedzy ogólnej o Polsce), Krzyżówki dla dzieci, Photo Comics,
Tangram, Słóweczka, Wesołe karty edukacja matematyczna: Invaders (utrwalanie kolejności liczb), Math Puzzle, Hungry Fish, Addition Wiz, Arithmetic Wiz, Division Wiz, Substract Wiz, Math Zombies, MeteorMath,
Matematyczni Tropiciele...edukacja przyrodnicza, artystyczna, język angielski:
aplikacje związane z ekologią, Kids Dental, Dino Hospital, Live Puzzle, Animals Origami, SongPop Free
i Kolędy Polskie, ColorBox, Jak Narysować... |
Celina Mołdrzyk, Anna Rudzka - Szkoła Podstawowa w Łubnicy |
Nauka z
iPadem w drugim etapie edukacyjnym (klasy IV-VI szkoły podstawowej) |
Nauczyciele klas IV- VI ( j.polski, przyroda, historia, matematyka, j.angielski) podzielą się swoimi doświadczeniami z pracy na iPadach w starszych klasach szkoły podstawowej. Zaprezentują najczęściej wykorzystywane w klasie aplikacje, gry on-line i pomysły na kreatywne ćwiczenia. Ponadto pokażą, jak komunikują się z uczniami, wykorzystując w pracy aplikację showbie. W warsztatach uczestniczyć będą uczniowie, którzy pokażą wszystkim
chętnym, jak obsługiwać daną aplikację. Między innymi pokażemy Math Exercise +, Stick Math HD, Multiplication+, Memrise, Drawing, Creative Pad, popplet lite, MyPhotoStory,Inspiration MapsStrip Designer. |
Hanna Czapla, Katarzyna Borkowska, Oliwia Wojciechowska -
nauczyciele Szkoły Podstawowej w Wilkowie Polskim |
I Ty możesz zostać autorem ekscytujących publikacji elektronicznych. |
Warsztaty dotyczą wykorzystania programu iBooksAuthor do tworzenia własnych
multimedialnych i interaktywnych książek.
Podczas pracy będziemy wykorzystywać najnowsze komputery MacBook Pro z
wyświetlaczem retina. Każdy z uczestników stworzy własną, ekscytującą i
profesjonalną elektroniczną książkę zawierającą materiały filmowe, galerie
zdjęć, interaktywne obrazy, quizy i inne atrakcje. Warsztat składa się z dwóch
części i trwa dwie sesje warsztatowe. |
Dariusz Stachecki |
Interaktywny Londyn - wirtualna podróż |
Warsztaty poświęcone próbie "przeniesienia się" do stolicy Wielskiej Brytanii za pomocą aplikacji dostępnych na iPadach. Podejmiemy próbę stworzenia lekcji o Londynie w sposób łatwy, skuteczny i efektowny. |
Małgorzata Handzewniak,
Maria Neubauer-Darska,
Danuta Woźniak-Raginia |
Kalejdoskop interpersonalny |
Młodzież czasami silnie identyfikuje się z grupą. Odwołując się do norm grupowych, można zdefiniować siebie samego. Grupa dostarcza ram funkcjonowania, określa miejsce w świecie, daje konkretny status w zespole, pozwala testować rzeczywistość i uczyć się nowych ról społecznych.
Udział w grupie rówieśniczej wpływa na rozwój społeczny ucznia. Może kształtować takie zdolności, jak: empatia, solidarność, szacunek do odmienności, współpraca, negocjacje, respektowanie zasad, pozytywne nastawienie, konfrontacja, kreatywność, aktywność, umiejętność słuchania, zaufanie, itp.
Życie w grupie to swoisty trening interpersonalny.
Kalejdoskop interpersonalny - to przykład lekcji wychowawczej bądź lekcji wychowania fizycznego z bloku edukacji zdrowotnej - umiejętności psychospołecznych.
Etapy warsztatu:
Praca indywidualna ( Showbie, SimpleMind+, Pages, Safari, Totes m' Notes )
Praca w grupach ( SimpleMind+, Pages, Safari, Totes m' Notes, iMovie, Keynote, Explain Everything, Garage Band )
Podsumowanie ( iMovie, BookCreator, Explain Everything ) |
Aleksandra Antoniewicz-Kaszczyńska, Wiesława Skoczylas |
I ty możesz zostać kompozytorem- tworzenie aranżu do piosenki. |
Warsztaty poświęcone wykorzystaniu iPada do tworzenia podkładu muzycznego do piosenki, tworzenie własnych kompozycji, zapisywanie poszczególnych głosów instrumentalnych i wokalnych.
Wykorzystamy programy GarageBand, ScaleBand.
Dzięki nim uczestnik sam skomponuje fascynujące utwory muzyczne. |
Piotr Witczak |
iPad na lekcji chemii |
Zajęcia mają na celu pokazanie sposobu wykorzystania iPada do:
- rejestracji przebiegu reakcji chemicznych (np. aparat)
- przygotowania pokazu z wykorzystaniem dokonanej rejestracji (Keynote)
- wizualizacji przebiegu reakcji chemicznych
- uszeregowania oraz sprawdzenia poziomu opanowania wiadomości
- rozwiązywanie zadań stechiometrycznych
|
Krzysztof Urbaniak |
Rozszerzona rzeczywistość - czy już czas, aby ją wykorzystać w szkole? |
Podczas warsztatów wyjaśnimy sobie pojęcie rozszerzona rzeczywistość. Na
konkretnych przykładach zapoznamy się ze sposobami jej użycia podczas
prezentacji i w trakcie różnych wydarzeń. Poznamy kilka aplikacji
wykorzystujących to narzędzie oraz spróbujemy wykreować coś własnego w
kontekście zastosowania w szkole.
|
Bożena Nowak |
 |