TECHNOLOGIE MOBILNE W SZKOLE

Technologie mobilne w szkole

iPad  w edukacji
Index |  Program |  Warsztaty  |  Rejestracja  |  Partnerzy |  Uczestnicy  |  Kontakt |  Warunki uczestnictwa  |  KASSK
Program konferencji.
09:00 - 10:00 Rejestracja uczestników konferencji
Część plenarna
10:00 - 12:15



  • Inauguracja konferencji
  • Współczesna szkoła, czyli jaka? - Witold Kołodziejczyk
  • Jak iPad zmienił pracę szkoły? - Karolina Kot - Cortland, Apple Solution Expert Education
  • ePodręczniki.pl, czyli "Elektroniczny tornister" dla każdego - Tomasz Kuczyński - Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe
  • Podręczniki na iPadzie - szkoła bez papierowych podręczników tu i teraz - Jakub Orczyk - Multiedukacja.pl
  • Czy nowe technologie mogą poprawić jakość kształcenia? - panel dyskusyjny. Uczestnicy panelu: Irena Pyszyńska-Królak (Kuratorium Oświaty w Poznaniu), Marlena Plebańska (Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie), Daniel Makus (Szkoły Leonarda Piwoni w Szczecinie), Witold Kołodziejczyk (Edukacja i Dialog). Moderator Andrzej Wałęsa
12:15 - 12:45 Przerwa kawowa
Część warsztatowa
12:45 - 13:30 Sesja warsztatowa 1
13:40 - 14:25 Sesja warsztatowa 2
14:25 - 15:25 Przerwa obiadowa
15:25 - 16:10 Sesja warsztatowa 3
16:20 - 17:05 Sesja warsztatowa 4
17:15 - 18:00 Sesja warsztatowa 5
18:00 - 18:20 Podsumowanie i zakończenie konferencji

Tematyka warsztatów
 
Temat warsztatu Opis Prowadzący
Co, jak, dlaczego? Notacja wykładnicza- poszukujemy wiedzy o niej. Lekcja matematyki. Typ lekcji odwróconej, zajęcia prowadzone przez uczniów klasy 1e i 2e. Wykorzystamy aplikacje: Scan, Simple mind, Keynote, Nearpod, Numbers, Showbie, Explain Everything, Notebook, iMovie, GargeBand, Calculator, Skitch, LearningApps, 
Marzena Lemańska, Izabela Szudra
Konferencja w obiektywie - przygotowujemy fotoreportaż. Lekcja języka polskiego. Warsztaty, których uczestnicy wraz z uczniami klasy IIIe przygotują fotoreportaż z przebiegu konferencji. Będzie on nie tylko rzetelną dokumentacją zajęć, ale także wartościową pamiątką ze spotkania. Wykorzystamy aplikacje: Book Creator, Showbie, Extreme Collaboration Grzegorz Piątas
Nasze spotkania z "Antygoną" w książce zapisane - tworzenie własnego podręcznika. Lekcja podsumowująca pracę metodą projektu, tworzenie i prezentacja efektu końcowego - własnego podręcznika - przez uczniów klasy Ie Anna Przybylska, Marzena Dach-Kolanko
"Cudze chwalicie, swego nie znacie" czyli jak można połączyć zdrowe odżywianie, życia ratowanie i Jana Czochralskiego? Warsztaty na których uczniowie kl. IIe: -przedstawią sylwetkę i dokonania Jana Czochralskiego- bohatera roku 2013, -zaprezentują zdobytą wiedzę i umiejętności w zakresie ratownictwa medycznego, -zachęcą uczestników spotkania do zdrowego odżywiania.
Marlena Jarczewska, Renata Liberkowska, Renata Orlicka.
Społeczeństwo starożytnego Rzymu- w historii i literaturze (czyli jak połączyć wiedzę z różnych dziedzin). Warsztaty przeprowadzone przez uczniów klasy IIe z pomocą nauczycieli, pokazujące jak wykorzystać wiedzę z historii i języka polskiego dla stworzenia ciekawego komiksu. Andrzej Rucioch, Dorota Wiśniewska
iPad W Gimnazjalnym Studio Nagrań i iPad JAKO GSN, a w tle jako narzędzie w PPP Wykorzystanie iPada w półprofesjonalnym studio nagrań GSN https://soundcloud.com/fantasmagorian . Także iPad zamiast półprofesjonalnego studia nagrań. Prowadzącym w GSN (s. 201) będzie muzyczny laik, który nie zna nut, a słuch muzyczny posiada absolutnie kulejący, spróbuje on dzięki iPadowi w warunkach półstudyjnych GSN pomóc w stworzeniu miniaturki muzycznej każdemu uczestnikowi zajęć. Każdy z ośmiu uczestników warsztatu otrzymuje iPada z programem Garage Band i parę przyzwoitych słuchawek oraz w.w. instruktaż. Niektórym spośród nich zapewne uda się stworzyć - i wysłać sobie - ku pamięci - małe muzyczne perełki. Mile widziane osoby bez jakichkolwiek umiejętności muzycznych. Muzycy i potrafiący grać na prawdziwych instrumentach stracą na tym warsztacie czas. Oni dostawszy iPada po prostu od razu - bez instruktarzu - grają, komponują i wyczyniają cuda... Korzystając z faktu, że prowadzącym warsztat jest psycholog szkolny, który w dziedzinie PPP iPaduje sprawniej, niż w muzycznej, udzieli on zainteresowanym wszelkich możliwych odpowiedzi - gdyby były jakieś zapytania - w ramach jego iPadowych tutaj kompetencji. limit miejsc: max 8 osób. Sala 201 Tomasz Raginia
O "czasie" w różnych językach. Zajęcia warsztatowe pokazujące różne sposoby konsolidacji słownictwa oraz struktur językowych z zakresu szeroko rozumianego pojęcia czasu na lekcjach języków obcych. Dorota Nawacka, Anna Król-Pawelska, Wioleta Żurawska-Kozłowska
iPad w edukacji wczesnoszkolnej Podczas warsztatów przedstawimy wykorzystanie iPadów z podziałem na poszczególne edukacje: polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą, plastyczną, techniczną. Postaramy się pokazać co i w jaki sposób się sprawdza się na lekcjach z najmłodszymi. Pokażemy między innymi zastosowanie różnych aplikacji: edukacja polonistyczna: Tontastic (tworzenie kreskówek), SuperQuiz Polska (czytanie ze zrozumieniem, sprawdzanie wiedzy ogólnej o Polsce), Krzyżówki dla dzieci, Photo Comics, Tangram, Słóweczka, Wesołe karty edukacja matematyczna: Invaders (utrwalanie kolejności liczb), Math Puzzle, Hungry Fish, Addition Wiz, Arithmetic Wiz, Division Wiz, Substract Wiz, Math Zombies, MeteorMath, Matematyczni Tropiciele...edukacja przyrodnicza, artystyczna, język angielski: aplikacje związane z ekologią, Kids Dental, Dino Hospital, Live Puzzle, Animals Origami, SongPop Free i Kolędy Polskie, ColorBox, Jak Narysować... Celina Mołdrzyk, Anna Rudzka - Szkoła Podstawowa w Łubnicy
Nauka z iPadem w drugim etapie edukacyjnym (klasy IV-VI szkoły podstawowej) Nauczyciele klas IV- VI ( j.polski, przyroda, historia, matematyka, j.angielski) podzielą się swoimi doświadczeniami z pracy na iPadach w starszych klasach szkoły podstawowej. Zaprezentują najczęściej wykorzystywane w klasie aplikacje, gry on-line i pomysły na kreatywne ćwiczenia. Ponadto pokażą, jak komunikują się z uczniami, wykorzystując w pracy aplikację showbie. W warsztatach uczestniczyć będą uczniowie, którzy pokażą wszystkim chętnym, jak obsługiwać daną aplikację. Między innymi pokażemy Math Exercise +, Stick Math HD, Multiplication+, Memrise, Drawing, Creative Pad, popplet lite, MyPhotoStory,Inspiration MapsStrip Designer. Hanna Czapla, Katarzyna Borkowska, Oliwia Wojciechowska - nauczyciele Szkoły Podstawowej w Wilkowie Polskim
I Ty możesz zostać autorem ekscytujących publikacji elektronicznych. Warsztaty dotyczą wykorzystania programu iBooksAuthor do tworzenia własnych multimedialnych i interaktywnych książek.
Podczas pracy będziemy wykorzystywać najnowsze komputery MacBook Pro z wyświetlaczem retina. Każdy z uczestników stworzy własną, ekscytującą i profesjonalną elektroniczną książkę zawierającą materiały filmowe, galerie zdjęć, interaktywne obrazy, quizy i inne atrakcje. Warsztat składa się z dwóch części i trwa dwie sesje warsztatowe.
Dariusz Stachecki
Interaktywny Londyn - wirtualna podróż Warsztaty poświęcone próbie "przeniesienia się" do stolicy Wielskiej Brytanii za pomocą aplikacji dostępnych na iPadach. Podejmiemy próbę stworzenia lekcji o Londynie w sposób łatwy, skuteczny i efektowny. Małgorzata Handzewniak, Maria Neubauer-Darska, Danuta Woźniak-Raginia
Kalejdoskop interpersonalny Młodzież czasami silnie identyfikuje się z grupą. Odwołując się do norm grupowych, można zdefiniować siebie samego. Grupa dostarcza ram funkcjonowania, określa miejsce w świecie, daje konkretny status w zespole, pozwala testować rzeczywistość i uczyć się nowych ról społecznych. Udział w grupie rówieśniczej wpływa na rozwój społeczny ucznia. Może kształtować takie zdolności, jak: empatia, solidarność, szacunek do odmienności, współpraca, negocjacje, respektowanie zasad, pozytywne nastawienie, konfrontacja, kreatywność, aktywność, umiejętność słuchania, zaufanie, itp. Życie w grupie to swoisty trening interpersonalny.
Kalejdoskop interpersonalny - to przykład lekcji wychowawczej bądź lekcji wychowania fizycznego z bloku edukacji zdrowotnej - umiejętności psychospołecznych.
Etapy warsztatu:
Praca indywidualna ( Showbie, SimpleMind+, Pages, Safari, Totes m' Notes )
Praca w grupach ( SimpleMind+, Pages, Safari, Totes m' Notes, iMovie, Keynote, Explain Everything, Garage Band )
Podsumowanie ( iMovie, BookCreator, Explain Everything ) 
Aleksandra Antoniewicz-Kaszczyńska, Wiesława Skoczylas
I ty możesz zostać kompozytorem- tworzenie aranżu do piosenki.  Warsztaty poświęcone wykorzystaniu iPada do tworzenia podkładu muzycznego do piosenki, tworzenie własnych kompozycji, zapisywanie poszczególnych głosów instrumentalnych i wokalnych. Wykorzystamy programy GarageBand, ScaleBand.
Dzięki nim uczestnik sam skomponuje fascynujące utwory muzyczne.
Piotr Witczak
iPad na lekcji chemii

Zajęcia mają na celu pokazanie sposobu wykorzystania iPada do: - rejestracji przebiegu reakcji chemicznych (np. aparat) - przygotowania pokazu z wykorzystaniem dokonanej rejestracji (Keynote) - wizualizacji przebiegu reakcji chemicznych - uszeregowania oraz sprawdzenia poziomu opanowania wiadomości - rozwiązywanie zadań stechiometrycznych

Krzysztof Urbaniak
Rozszerzona rzeczywistość - czy już czas, aby ją wykorzystać w szkole? 

Podczas warsztatów wyjaśnimy sobie pojęcie rozszerzona rzeczywistość. Na konkretnych przykładach zapoznamy się ze sposobami jej użycia podczas prezentacji i w trakcie różnych wydarzeń. Poznamy kilka aplikacji wykorzystujących to narzędzie oraz spróbujemy wykreować coś własnego w kontekście zastosowania w szkole.

Bożena Nowak