TECHNOLOGIE MOBILNE W SZKOLE

IV Konferencja Technologie mobilne w szkole - edukacja z iPadem

iPad  w edukacji
Index  |  Program |  Warsztaty  |  Rejestracja  |  Partnerzy |  Uczestnicy  |  Galeria |  Kontakt |  Warunki uczestnictwa  |  KASSK
Program konferencji.
10:00 - 11:00 Rejestracja uczestników konferencji
Część plenarna
11:00 - 12:30



  • Inauguracja konferencji
  • Agresja elektroniczna - co wiemy po 10 latach badań? prof. dr hab. Jacek Pyżalski
  • Mobilne ePodręczniki - Tomasz Kuczyński - PCSS
  • Mobilność w edukacji, czyli od dydaktyki pouczania w kierunku dydaktyki udostępniania. - Dariusz Stachecki
12:30 - 13:00 Przerwa kawowa
Część warsztatowa
13:00 - 14:00 Sesja warsztatowa 1
14:10 - 15:10 Sesja warsztatowa 2
15:10 - 16:00 Przerwa obiadowa
16:00 - 17:00 Sesja warsztatowa 3
17:10 - 18:10 Sesja warsztatowa 4

Tematyka warsztatów
Temat warsztatu Opis Prowadzący
AED i Resuscytacja - najważniejsze są pierwsze minuty. Wykorzystanie aplikacji Explain Everything podczas lekcji. ("mobilna tablica interaktywna"). Wykonanie za pomocą tego programu filmu instruktażowego dotyczącego stosowania urządzenia AED w resuscytacji.
Krzysztof Hałas, Mariusz Rychter
Charles Dickens i jego "Opowieść Wigilijna" oczami nastolatka czyli inaczej? Wykorzystamy iPada oraz aplikacje do stworzenia komiksu "A CHRISTMAS SONG" w angielskiej wersji językowej, którego bohaterami są współcześni obywatele Zjednoczonego Królestwa, wykreowani przez samych gimnazjalistów. Narzędzia:iThoughts, Popplet Lite, Comic Life, Pstryk Komiks, Kahoot! Maria Neubauer-Darska
Powtórzenie wiadomości o typach liczebników Lekcja powtórzeniowa z fleksji prowadzona metodą map myśli, zakończona sprawdzeniem opanowanych przez uczniów wiadomości i umiejętności. Wykorzystamy aplikacje: Simplemind, Showbie, SMART Response. Grzegorz Piątas
Czego nie widać, tego... - od soczewki do oka i nie tylko. Na zajęciach gwarantujemy dobrą zabawę z wszechstronnym wykorzystaniem iPada, podczas której postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie: "Czy działanie oka to biologia, czy fizyka" ? oraz zaprezentujemy wykorzystanie soczewek w praktyce. Wykorzystamy aplikacje stanowiące podstawowe wyposażenie iPada np. aparat, kamera, aplikacje do tworzenia własnych materiałów np. IPEVO Whiteboard, BookPress, Educreation lub Explain Everything, aplikacje do przygotowywania quizów i ćwiczeń np. Nearpod, Kahoot lub serwis LearningApps oraz tematyczne aplikacje edukacyjne np. Human Body .   Marlena Jarczewska, Renata Orlicka
iPad W Gimnazjalnym Studio Nagrań i iPad JAKO GSN, a w tle jako narzędzie w PPP Wykorzystanie iPada w półprofesjonalnym studio nagrań GSN https://soundcloud.com/fantasmagorian . Także iPad zamiast półprofesjonalnego studia nagrań. Prowadzącym w GSN (s. 201) będzie muzyczny laik, który nie zna nut, a słuch muzyczny posiada absolutnie kulejący, spróbuje on dzięki iPadowi w warunkach półstudyjnych GSN pomóc w stworzeniu miniaturki muzycznej każdemu uczestnikowi zajęć. Każdy z ośmiu uczestników warsztatu otrzymuje iPada z programem Garage Band i parę przyzwoitych słuchawek oraz w.w. instruktaż. Niektórym spośród nich zapewne uda się stworzyć - i wysłać sobie - ku pamięci - małe muzyczne perełki. Mile widziane osoby bez jakichkolwiek umiejętności muzycznych. Muzycy i potrafiący grać na prawdziwych instrumentach stracą na tym warsztacie czas. Oni dostawszy iPada po prostu od razu - bez instruktarzu - grają, komponują i wyczyniają cuda... Korzystając z faktu, że prowadzącym warsztat jest psycholog szkolny, który w dziedzinie PPP iPaduje sprawniej, niż w muzycznej, udzieli on zainteresowanym wszelkich możliwych odpowiedzi - gdyby były jakieś zapytania - w ramach jego iPadowych tutaj kompetencji. limit miejsc: max 8 osób. Sala 201 Tomasz Raginia
Grafika użytkowa z iPada. Praca w wybranych programach graficznych (Sketches ColorBox ArtPaint Inkpad ), wykonanie prostych form użytkowych. Warsztaty, których celem jest łączenie przyjemności tworzenia kształtów z praktycznym wykorzystaniem możliwości programów graficznych. Ewa Maria Piątas
iPad w projekcie edukacyjnym Zdobywcy II miejsca w III edycji projektu eSzkoła - Moja Wielkopolska zaprezentują cechy ciekawego i interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego, wskażą jego mocne i słabe strony oraz omówią i zaprezentują zastosowanie iPadów przy realizacji projektu. Uczniowie pokażą jak stworzyć szybko i efektownie materiał z zajęć terenowych. Warsztaty obejmują:
• projektowanie tablic wielkoformatowych, ulotek, stron książki (elementy łamania tekstu w aplikacji pages)
• nanoszenie trasy na mapę w aplikacji skitch
• zastosowanie iTunes U - szybki dostępu do materiałów warsztatowych bez korzystania z poczty elektronicznej
• tworzenie zwiastunów filmowych w iMovie
• zamieszczanie zwiastunów na You Tube
Małgorzata Handzewniak

Matematyczne święta Podczas zajęć postaramy się pokazać, ile matematyki jest w świętach. Wykorzystamy różne aplikacje, aby uczestnicy zobaczyli, że lekcja matematyki to nie tylko zadania Izabela Szudra
"Tylko czas nie chodzi spać... bo ma czas " Warsztaty poświęcone szeroko rozumianemu pojęciu CZASU w nauce języków obcych za pomocą aplikacji i narzędzi dostępnych na iPadach. Skorzystamy z zestawu aplikacji, które tworzą: BookCreator, Nearpod, Kahoot!, Busuu, Skitch, SimpleMind, Evernote, Pstryk Komiks, LearningApps, e- podręcznik " New Exam Challenges"   Wioleta Żurawska-Kozłowska, Dorota Nawacka, Aneta Gorgoń-Matera
"Ciemno wszędzie, głucho wszędzie...", czy z iPadem jaśniej będzie? Prezentacja cyklu lekcji poświęconych II cz. "Dziadów" Mickiewicza realizowanych z wykorzystaniem różnych aplikacji na iPadzie. Zadaniem ostatnim, podsumowującym pracę uczniów z lekturą, będzie tworzenie książki lub zwiastuna. Uczestnicy warsztatów zapoznają się z efektami pracy uczniów i sami wykonają dowolnie wybrane zadanie z lekcji podsumowującej cykl. Anna Przybylska
Detektyw w Milecie.

Typ lekcji odwróconej (flipped classroom). Praca grupowa. Stworzenie przez uczestników: plakatu, ksiązki, komiksu, gry. Bawimy się matmą.

Prowadzący: Marzena Lemańska
iPad na lekcji chemii

Zajęcia mają na celu pokazanie sposobu wykorzystania iPada do: - rejestracji przebiegu reakcji chemicznych (np. aparat) - przygotowania pokazu z wykorzystaniem dokonanej rejestracji (Keynote) - wizualizacji przebiegu reakcji chemicznych - uszeregowania oraz sprawdzenia poziomu opanowania wiadomości - rozwiązywanie zadań stechiometrycznych

Krzysztof Urbaniak

Co ma Sherlock do piernika, czyli Gingerbread WebQuest

 

Lekcja języka angielskiego o tradycyjnych świątecznych piernikach prowadzona metodą WebQuestu. Zadaniem uczniów będzie zaprezentowanie przepisu na polskie pierniczki w wersji dla europejskiego i amerykańskiego odbiorcy, w wybranej przez siebie formie (plakat, film, reportaż, książka, komiks, itp.). Skorzystamy z zestawu aplikacji: Keynote, Prezi, iThoughts/SimpleMind, padlet.com, jigsawplanet.com, Glogster, Phoster, Socrative

Anna Król - Pawelska