IV Konferencja Technologie mobilne w szkole - edukacja z iPadem |
![]() |
Index | Program | Warsztaty | Rejestracja | Partnerzy | Uczestnicy | Galeria | Kontakt | Warunki uczestnictwa | KASSK |
Program konferencji. | |
10:00 - 11:00 | Rejestracja uczestników konferencji |
Część plenarna | |
11:00 - 12:30 |
|
12:30 - 13:00 | Przerwa kawowa |
Część warsztatowa | |
13:00 - 14:00 | Sesja warsztatowa 1 |
14:10 - 15:10 | Sesja warsztatowa 2 |
15:10 - 16:00 | Przerwa obiadowa |
16:00 - 17:00 | Sesja warsztatowa 3 |
17:10 - 18:10 | Sesja warsztatowa 4 |
![]() |
Tematyka warsztatów | ||
Temat warsztatu | Opis | Prowadzący |
AED i Resuscytacja - najważniejsze są pierwsze minuty. |
Wykorzystanie aplikacji Explain Everything podczas lekcji. ("mobilna tablica interaktywna"). Wykonanie za pomocą tego programu filmu instruktażowego dotyczącego stosowania urządzenia AED w resuscytacji. |
Krzysztof Hałas, Mariusz Rychter |
Charles Dickens i jego "Opowieść Wigilijna" oczami nastolatka czyli inaczej? | Wykorzystamy iPada oraz aplikacje do stworzenia komiksu "A CHRISTMAS SONG" w angielskiej wersji językowej, którego bohaterami są współcześni obywatele Zjednoczonego Królestwa, wykreowani przez samych gimnazjalistów. Narzędzia:iThoughts, Popplet Lite, Comic Life, Pstryk Komiks, Kahoot! | Maria Neubauer-Darska |
![]() |
||
Powtórzenie wiadomości o typach liczebników | Lekcja powtórzeniowa z fleksji prowadzona metodą map myśli, zakończona sprawdzeniem opanowanych przez uczniów wiadomości i umiejętności. Wykorzystamy aplikacje: Simplemind, Showbie, SMART Response. | Grzegorz Piątas |
Czego nie widać, tego... - od soczewki do oka i nie tylko. | Na zajęciach gwarantujemy dobrą zabawę z wszechstronnym wykorzystaniem iPada, podczas której postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie: "Czy działanie oka to biologia, czy fizyka" ? oraz zaprezentujemy wykorzystanie soczewek w praktyce. Wykorzystamy aplikacje stanowiące podstawowe wyposażenie iPada np. aparat, kamera, aplikacje do tworzenia własnych materiałów np. IPEVO Whiteboard, BookPress, Educreation lub Explain Everything, aplikacje do przygotowywania quizów i ćwiczeń np. Nearpod, Kahoot lub serwis LearningApps oraz tematyczne aplikacje edukacyjne np. Human Body . | Marlena Jarczewska, Renata Orlicka |
iPad W Gimnazjalnym Studio Nagrań i iPad JAKO GSN, a w tle jako narzędzie w PPP | Wykorzystanie iPada w półprofesjonalnym studio nagrań GSN https://soundcloud.com/fantasmagorian . Także iPad zamiast półprofesjonalnego studia nagrań. Prowadzącym w GSN (s. 201) będzie muzyczny laik, który nie zna nut, a słuch muzyczny posiada absolutnie kulejący, spróbuje on dzięki iPadowi w warunkach półstudyjnych GSN pomóc w stworzeniu miniaturki muzycznej każdemu uczestnikowi zajęć. Każdy z ośmiu uczestników warsztatu otrzymuje iPada z programem Garage Band i parę przyzwoitych słuchawek oraz w.w. instruktaż. Niektórym spośród nich zapewne uda się stworzyć - i wysłać sobie - ku pamięci - małe muzyczne perełki. Mile widziane osoby bez jakichkolwiek umiejętności muzycznych. Muzycy i potrafiący grać na prawdziwych instrumentach stracą na tym warsztacie czas. Oni dostawszy iPada po prostu od razu - bez instruktarzu - grają, komponują i wyczyniają cuda... Korzystając z faktu, że prowadzącym warsztat jest psycholog szkolny, który w dziedzinie PPP iPaduje sprawniej, niż w muzycznej, udzieli on zainteresowanym wszelkich możliwych odpowiedzi - gdyby były jakieś zapytania - w ramach jego iPadowych tutaj kompetencji. limit miejsc: max 8 osób. Sala 201 | Tomasz Raginia |
![]() |
||
Grafika użytkowa z iPada. | Praca w wybranych programach graficznych (Sketches ColorBox ArtPaint Inkpad ), wykonanie prostych form użytkowych. Warsztaty, których celem jest łączenie przyjemności tworzenia kształtów z praktycznym wykorzystaniem możliwości programów graficznych. | Ewa Maria Piątas |
iPad w projekcie edukacyjnym |
Zdobywcy II miejsca w III edycji projektu eSzkoła - Moja Wielkopolska zaprezentują cechy ciekawego i interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego, wskażą jego mocne i słabe strony oraz omówią i zaprezentują zastosowanie iPadów przy realizacji projektu. Uczniowie pokażą jak stworzyć szybko i efektownie materiał z zajęć terenowych. Warsztaty obejmują:
• projektowanie tablic wielkoformatowych, ulotek, stron książki (elementy łamania tekstu w aplikacji pages) • nanoszenie trasy na mapę w aplikacji skitch • zastosowanie iTunes U - szybki dostępu do materiałów warsztatowych bez korzystania z poczty elektronicznej • tworzenie zwiastunów filmowych w iMovie • zamieszczanie zwiastunów na You Tube |
Małgorzata Handzewniak |
![]() |
||
Matematyczne święta | Podczas zajęć postaramy się pokazać, ile matematyki jest w świętach. Wykorzystamy różne aplikacje, aby uczestnicy zobaczyli, że lekcja matematyki to nie tylko zadania | Izabela Szudra |
"Tylko czas nie chodzi spać... bo ma czas " | Warsztaty poświęcone szeroko rozumianemu pojęciu CZASU w nauce języków obcych za pomocą aplikacji i narzędzi dostępnych na iPadach. Skorzystamy z zestawu aplikacji, które tworzą: BookCreator, Nearpod, Kahoot!, Busuu, Skitch, SimpleMind, Evernote, Pstryk Komiks, LearningApps, e- podręcznik " New Exam Challenges" | Wioleta Żurawska-Kozłowska, Dorota Nawacka, Aneta Gorgoń-Matera |
"Ciemno wszędzie, głucho wszędzie...", czy z iPadem jaśniej będzie? | Prezentacja cyklu lekcji poświęconych II cz. "Dziadów" Mickiewicza realizowanych z wykorzystaniem różnych aplikacji na iPadzie. Zadaniem ostatnim, podsumowującym pracę uczniów z lekturą, będzie tworzenie książki lub zwiastuna. Uczestnicy warsztatów zapoznają się z efektami pracy uczniów i sami wykonają dowolnie wybrane zadanie z lekcji podsumowującej cykl. | Anna Przybylska |
Detektyw w Milecie. Typ lekcji odwróconej (flipped classroom). Praca grupowa. Stworzenie przez uczestników: plakatu, ksiązki, komiksu, gry. Bawimy się matmą. Prowadzący: Marzena Lemańska |
![]() |
|
iPad na lekcji chemii |
Zajęcia mają na celu pokazanie sposobu wykorzystania iPada do: - rejestracji przebiegu reakcji chemicznych (np. aparat) - przygotowania pokazu z wykorzystaniem dokonanej rejestracji (Keynote) - wizualizacji przebiegu reakcji chemicznych - uszeregowania oraz sprawdzenia poziomu opanowania wiadomości - rozwiązywanie zadań stechiometrycznych |
Krzysztof Urbaniak |
Co ma Sherlock do piernika, czyli Gingerbread WebQuest |
Lekcja języka angielskiego o tradycyjnych świątecznych piernikach prowadzona metodą WebQuestu. Zadaniem uczniów będzie zaprezentowanie przepisu na polskie pierniczki w wersji dla europejskiego i amerykańskiego odbiorcy, w wybranej przez siebie formie (plakat, film, reportaż, książka, komiks, itp.). Skorzystamy z zestawu aplikacji: Keynote, Prezi, iThoughts/SimpleMind, padlet.com, jigsawplanet.com, Glogster, Phoster, Socrative |
Anna Król - Pawelska |
![]() |