
Zapisy na warsztaty zostały uruchomione.
Ostatnia aktualizacja: 18 kwietnia 2025
Temat: | Jak stworzyć Lux Budę? Edukacyjny design na serio – warsztat z Izabelą Świtek |
Prowadzący | Izabela Świtek |
Opis | Dobrze zaprojektowana przestrzeń edukacyjna to nie tylko ładne wnętrze – to miejsce, które realnie wpływa na komfort, efektywność i zaangażowanie uczniów oraz nauczycieli. Na tym warsztacie dowiesz się, jak tworzyć nowoczesne, funkcjonalne i sprzyjające nauce środowiska, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach i praktycznym doświadczeniu. Jeśli zależy Ci na przestrzeni, która realnie wspiera proces edukacyjny, a nie jest tylko „ładnym wnętrzem”, ten warsztat jest dla Ciebie! |
Temat: | Wspieranie kreatywności z pomocą AI |
Prowadzący | Dorota Janczak |
Opis | W trakcie zajęć wykorzystamy wsparcie sztucznej inteligencji przy rozwiązywaniu problemów w sposób twórczy. Zaplanowane są przykładowe inspirujące zadania, które można od razu zastosować z uczniami. Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich nauczycieli, zarówno szkół podstawowych jak ponadpodstawowych, dowolnych przedmiotów. |
Temat: | Tworzenie informacji zwrotnej wspieranej TIK i sztuczną inteligencją |
Prowadzący | Renata Rudnicka |
Opis | Warsztat poświęcony jest nowoczesnym metodom tworzenia informacji zwrotnej (IZ) z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) oraz sztucznej inteligencji (AI). W trakcie spotkania uczestnicy poznają i przetestują różnorodne narzędzia cyfrowe, które wspierają efektywną komunikację zwrotną w edukacji. Dowiedzą się, jak formułować wartościową informację zwrotną do sprawdzianów i aktywności uczniów. Stworzą przejrzyste kryteria sukcesu w nowoczesnych narzędziach cyfrowych, poznają sposoby wykorzystania AI do personalizacji informacji zwrotnej. Warsztaty mają charakter praktyczny – każdy uczestnik stworzy własne materiały, które będzie mógł od razu wdrożyć w pracy dydaktycznej. Zapraszamy do udziału wszystkich, którzy chcą podnieść jakość nauczania poprzez efektywną i nowoczesną informację zwrotną. |
Temat: | FreeCAD – modelujemy 3D |
Prowadzący | Jarosław Biszczuk |
Opis | Podczas warsztatu poznamy podstawy pracy w programie FreeCAD. Szczególny nacisk położony będzie na tworzenie projektów do wydruków 3D. Poznamy techniki tworzenia grafik 3D, które są uniwersalne dla różnych edytorów grafiki 3D. Będziemy pracować głównie w trzech środowiskach pracy Sketcher, Part, PartDesign z kilkunastu dostępnych we FreeCAD. |
Temat: | Kreatywne sterowanie światłem z micro:bitem |
Prowadzący | Jarosław Biszczuk, Katarzyna Olędzka |
Opis | Na warsztatach będziemy sterować diodami LED za pomocą micro:bita. Nauczymy się, jak zapalać i gasić światło, korzystając zarówno z przycisków na płytce, jak i zdalnego sterowania. Pokażemy, jak wykorzystać czujniki oraz komunikację radiową micro:bita do tworzenia interaktywnych projektów świetlnych. Przedstawimy także pomysły na połączenie programowania z elektroniką oraz eksperymenty, które pozwolą zaprojektować elementy inteligentnego domu. |
Temat: | AppInventor i tworzenie aplikacji na urządzenia z Androidem |
Prowadzący | Bartłomiej Krowiak |
Opis | Podczas spotkania zapoznamy się z bezpłatnym i ciekawym środowiskiem AppInventor, które umożliwia tworzenie wraz z uczniami własnych aplikacji na urządzenia mobilne. Stworzymy projekty, które będzie można przetestować oraz zainstalować na swoich smartfonach lub tabletach. UWAGA! Uczestnicy warsztatów powinni przynieść własne urządzenia: smartfony/tablety z systemem Android z zainstalowaną na nich aplikacją MIT AI2 Companion (ikona z pszczołą: https://play.google.com/store/apps/details?id=edu.mit.appinventor.aicompanion3&hl=pl) |
Temat: | Platforma WIX – tworzenie własnych stron internetowych dla ucznia i nauczyciela |
Prowadzący | Bartłomiej Krowiak |
Opis | Na warsztatach zaprezentowany zostanie sposób, w jaki można usprawnić oraz uatrakcyjnić swoją pracę nauczyciela i stworzyć własną stronę internetową. Nauczymy się projektować i tworzyć strony www przy pomocy platformy Wix. Poznamy najlepsze praktyki projektowania stron i zobaczymy, jak w krótkim czasie stworzyć swoją własną witrynę, która zachęci uczniów do tworzenia własnych stron wspólnie z nauczycielem. |
Temat: | Tworzenie gier 3D w środowisku Kodu Game Lab |
Prowadzący | Bartłomiej Krowiak |
Opis | Podczas warsztatów zapoznamy się z Kodu Game Lab – intuicyjnym i przyjemnym dla oka środowiskiem opracowanym przez Microsoft FUSE Labs, które umożliwia tworzenie gier 3D z uczniami na różnych etapach kształcenia. W trakcie spotkania zaprojektujemy trójwymiarowy świat, do którego dodamy elementy środowiska oraz przede wszystkim postacie – zarówno sterowane przez użytkownika, jak i przeciwników komputerowych. Przygotowanie trójwymiarowej gry w Kodu Game Lab to szybka zabawa umożliwiająca w kilka chwil stworzenie gry wyścigowej, logicznej, zręcznościowej, skradanki oraz całej masy innych projektów, które tylko przyjdą nam do głowy. |
Temat: | Sztuczna inteligencja na przedmiotach przyrodniczych |
Prowadzący | Anna Grzybowska, Justyna Kamińska |
Opis | Czy sztuczna inteligencja może wspierać nauczycieli przedmiotów przyrodniczych? Jakie narzędzia AI mogą ułatwić prowadzenie lekcji i zwiększyć zaangażowanie uczniów? Podczas warsztatu przyjrzymy się praktycznym możliwościom wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji przyrodniczej. Nauczymy się formułować zapytania (prompty) oraz przetestujemy możliwości działania AI w różnych aplikacjach przydatnych do realizacji lekcji przedmiotów przyrodniczych. Poruszymy także temat etycznego aspektu korzystania z AI w edukacji oraz sposobu kształtowania krytycznego myślenia uczniów wobec treści generowanych przez sztuczną inteligencję. |
Temat: | Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym |
Prowadzący | Agnieszka Borowiecka |
Opis | Jak arkusz kalkulacyjny może wspierać podejmowanie decyzji? Podczas warsztatu będziemy szukać odpowiedzi na to pytanie, wykorzystując symulacje. Arkusz kalkulacyjny dzięki swoim funkcjom obliczeniowym, organizacyjnym i analitycznym pozwala symulować różne scenariusze i analizować dane. Skorzystamy z kilku przykładów z otaczającego nas świata. |
Temat: | Czy wąż rozumie wektory? |
Prowadzący | Agnieszka Borowiecka |
Opis | W grafice wektorowej obraz definiowany jest za pomocą obiektów opisanych matematycznie. Czy do ich tworzenia możemy wykorzystać język Python? Podczas zajęć pokażemy, jak pisanie programu może zmienić sposób widzenia i projektowania grafiki wektorowej. Do tworzenia rysunków wykorzystamy rozszerzenie programu Inkscape. |
Temat: | Shorts, reels – nagraj i zmontuj film w CapCut |
Prowadzący | Marcin Pawlik |
Opis | Warsztat będzie oparty w głównej mierze na praktyce i ćwiczeniach, które będą mieli za zadanie wykonywać uczestnicy. Teoria jest sprowadzana do niezbędnego minimum i przekazywana w sposób praktyczny, zawsze w kontekście konkretnych zadań. Smartfony i tablety to nie tylko narzędzia do komunikacji, ale także potężne instrumenty do tworzenia treści wideo. Kiedy film jest językiem młodego pokolenia a media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu, umiejętność tworzenia krótkich, atrakcyjnych filmów staje się niezwykle cenna. Warsztat ma na celu wyposażyć nauczycieli w praktyczne umiejętności nagrywania i montażu filmów za pomocą urządzeń mobilnych (smartfony, tablety), które zazwyczaj są dostępne i są pod ręką. Skierowany jest do nauczycieli, którzy chcą poznać podstawy tworzenia filmów za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Zdobyta wiedza jak i doświadczenia wyniesione z praktycznych ćwiczeń dostarczą uniwersalnej wiedzy z zakresu montażu i nagrywania filmów, przydatnych nie tylko przy tworzeniu krótkich form (shorts, reels), ale również dłuższych produkcji wideo. |
Temat: | Nagraj i zmontuj swój instruktaż, film z wykorzystaniem narzędzi AI |
Prowadzący | Marcin Pawlik |
Opis | Poznaj narzędzia w systemie Windows do tworzenia Screencast’ów i montowania filmów umożliwiające tworzenie dostępnych i atrakcyjnych materiałów edukacyjnych. Podczas warsztatu krok po kroku nauczysz się tworzyć i montować filmy instruktażowe, wykorzystując narzędzia dostępne w systemie Windows oraz potencjał sztucznej inteligencji. Stworzysz własny film, dodasz do niego napisy, dzięki czemu Twoje materiały będą dostępne dla wszystkich uczniów, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. |
Temat: | Odkryj wielką moc małego Micro:bita |
Prowadzący | Grażyna Kędzia i Anna Cieślarczyk |
Opis | Podczas warsztatów nauczyciele i nauczycielki poznają wszechstronne zastosowania płytki Micro:bit – minikomputera w edukacji. Uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak programować Micro:bita oraz tworzyć angażujące i kreatywne projekty edukacyjne dla uczniów i uczennic różnych poziomów nauczania (tak, zapraszamy też edukację wczesnoszkolną). W trakcie warsztatów zaprezentujemy szereg inspirujących przykładów wykorzystania urządzenia – od prostych gier, przez inteligentne pomiary środowiskowe, aż po bardziej zaawansowane projekty z zakresu robotyki. |
Temat: | Jak budować dialog domu i szkoły w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa dziecka? |
Prowadzący | Iwona Brzózka – Złotnicka |
Opis | Zapraszamy na inspirującą sesję warsztatową opartą na doświadczeniach z programu Stacja Galaxy, która wyposaży nauczycieli i nauczycielki w praktyczne narzędzia do budowania efektywnej współpracy z rodzicami. Uczestnicy i uczestnicy poznają sprawdzone metody komunikacji, które pomagają stworzyć spójny system ochrony najmłodszych w świecie cyfrowym, zarówno w środowisku szkolnym, jak i domowym. Podczas warsztatów przeanalizujemy trudne sytuacje i wypracujemy strategie wspólnego reagowania na cyfrowe zagrożenia, podkreślając rolę partnerskiego dialogu w kształtowaniu bezpiecznych nawyków cyfrowych u dzieci. |
Temat: | Sztuczna inteligencja na zajęciach druku 3D oraz inne praktyczne przykłady wykorzystania szkolnej drukarki 3D w procesie edukacji |
Prowadzący | Krzysztof Fortuna, Grażyna Koba – MIGRA |
Opis | Na zajęciach nauczysz się wykorzystywać sztuczną inteligencję do projektowania modeli 3D, np. wazonu, statuetki czy nagrody w szkolnym konkursie. Na warsztatach zajmiemy się jeszcze innymi zagadnieniami związanych z drukiem 3D: kiedy i jak stosować podpory w wydrukach oraz jak drukować wieloma kolorami, posiadając drukarkę z głowicą na jeden filament. Uczestnicy warsztatów wykonają praktyczne ćwiczenia w przykładowym programie typu slicer, przygotowując model 3D do druku. Jako ciekawostkę podpowiemy, co to jest i jak wykonać teksturowanie wydruków. Warsztaty poprowadzi ekspert druku 3D i jednocześnie nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem. W czasie warsztatu będzie czas na Q&A dotyczące druku 3D, czyli Wasze problemy – nasze praktyczne porady. Uwaga: Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy na stoisko wydawnictwa Migra, gdzie będzie można zobaczyć, jak używać skanera 3D. Będzie można wykonać swoje popiersie czy artystyczną maskę swojej twarzy, a także skonsultować się w temacie skanowania 3D. Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych. |
Temat: | Grafika dla uczniów w różnych odsłonach – dwuwymiarowej 2D (Inkscape) i trójwymiarowej 3D (Tinkercad) |
Prowadzący | Grażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska – MIGRA |
Opis | Uczestnicy warsztatów wykonają projekty graficzne w dwóch programach graficznych (Inkscape i Tinkercad), poznając niezbędne do ich wykonania możliwości tych programów na przykładzie ćwiczeń z wybranych podręczników Grażyny Koby, w tym nowych wydań. W Tinkercadzie uczestnicy m.in. utworzą fragment plastra miodu, a następnie przekształcą go w organizer na biurko. Na koniec pokażemy też, jak można zaimportować plik utworzony w programie Inkscape do Tinkercada, przekształcając w ten sposób model 2D w 3D, aby np. przygotować go do wydruku na drukarce 3D. Aby usprawnić przeprowadzanie zajęć, prosimy osoby, która zapiszą się na te warsztaty, o wcześniejsze założenie darmowego konta nauczyciela do programu Tinkercad: https://www.tinkercad.com (jeśli nie mają Państwo założonego). Własne konto umożliwi Państwu dostęp do wykonanych prac również po zajęciach. Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych. |
Temat: | Co ma żółw wspólnego z wężem, czyli jak zachęcić uczniów do programowania w Pythonie? |
Prowadzący | Grażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska – MIGRA |
Opis | Na warsztacie pokażemy, jak można rozbudzić zainteresowanie uczniów programowaniem w języku tekstowym, zaczynając od kreatywnych ćwiczeń tworzących grafikę z wykorzystaniem grafiki żółwia w języku Python. Uczestnicy warsztatów sprawdzą praktycznie na wybranych ćwiczeniach z podręczników Grażyny Koby, jak można płynnie przejść do zaprogramowania algorytmu iteracyjnego po wcześniejszym poznaniu wybranych instrukcji (w tym iteracyjnej) i stosowaniu funkcji (również z parametrami) podczas programowania grafiki. Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych. |
Temat: | Dama z Gronostajem – Sztuka i Nowoczesne Technologie |
Prowadzący | Julia Plebańska – STEAM Polska |
Opis | Warsztaty łączące historię sztuki z nowoczesnymi technologiami, podczas których uczestnicy zgłębią tajemnice „Damy z Gronostajem” Leonarda da Vinci. Dzięki interaktywnej analizie obrazu w wysokiej rozdzielczości na iPadach oraz odkryją ukryte warstwy dzieła i poznają jego kontekst historyczny. Quiz Kahoot sprawdzi zdobytą wiedzę, a kreatywna część warsztatów pozwoli uczestnikom zaprojektować własną, współczesną interpretację obrazu na koszulce ArtyKids w aplikacji Sketchbook. To wyjątkowa okazja do połączenia sztuki, nowoczesnych technologii i osobistej ekspresji, inspirująca do wykorzystania sztuki w edukacji STEAM. Opis i plan warsztatów |
Temat: | STEAM-iaki od Projektu do Personalizacji |
Prowadzący | Lidia Sowinska, Weronika Hedrych – Ignaszak – STEAM Polska |
Opis | Warsztaty dla nauczycieli które łączą technologię, inżynierię, sztukę i kreatywność w inspirujących zajęciach STEAM. Uczestnicy krok po kroku nauczą się, jak przeprowadzić zajęcia, w których dzieci projektują własne postacie STEAM-iaków na iPadach, a następnie szyją i personalizują je, nadając im unikalne supermoce. Warsztaty obejmują praktyczne wykorzystanie aplikacji Procreate i Clips, podstawy szycia dostosowane do małych rączek oraz kreatywne metody angażowania dzieci w naukę poprzez sztukę. Każdy uczestnik stworzy własnego STEAM-iaka oraz krótki film, który stanie się częścią gotowego scenariusza zajęć do wdrożenia w klasie. Opis i plan warsztatów |
Temat: | Warsztaty matematyczno-informatyczne z klockami LEGO i zadaniami problemowymi |
Prowadzący | Marzena Lemańska, Magdalena Kierońska |
Opis | Warsztaty łączą naukę matematyki i informatyki poprzez interaktywne zadania oraz konstrukcje z wykorzystaniem klocków logicznych LEGO. Uczestnicy rozwijają umiejętności analitycznego myślenia, programowania i rozwiązywania problemów poprzez budowanie modeli, kodowanie oraz pracę zespołową. Zadania problemowe pomagają w nauce algorytmiki i logicznego myślenia, a praktyczne wykorzystanie LEGO czyni naukę bardziej angażującą i kreatywną. |
Temat: | Generacja AI: młodzi w świecie sztucznej inteligencji |
Prowadzący | Dorota Madej, Krzysztof Grabowski |
Opis | Jako Generacja AI budujemy społeczność edukacyjną kształtującą zmianę w obliczu zmian technologicznych i wynikających z niej zmian zachowań społecznych. W ramach działań tworzymy połączenia międzygeneracyjne – uczeń + nauczyciel i przenosimy dotychczasową relację mistrz – uczeń do relacji uczeń – uczeń – bo w tym obszarze wspólnie zdobywamy wiedzę o świecie, o zachodzących w nim zmianach. Na naszych praktycznych zajęciach poznasz scenariusze lekcji i przewodniki, które są gotowym materiałem wspierającym zmianę. Uczestnicy i uczestniczki poznają nie tylko teoretyczne podstawy AI, ale przede wszystkim praktyczne zastosowania w codziennej pracy dydaktycznej. |
Temat: | MacBook w szkole: Efektywna praca z systemem macOS dla nauczycieli |
Prowadzący | Dorota Madej, Krzysztof Grabowski |
Opis | Kupiłeś MacBooka w ramach bonu na laptopa? Ten warsztat jest właśnie dla Ciebie! Zapraszamy na praktyczne szkolenie, które płynnie przeprowadzi Cię z systemu Windows na macOS. Podczas spotkania odkryjesz zaawansowane, a jednocześnie intuicyjne funkcje MacBooka, które zoptymalizują Twoją pracę dydaktyczną. Poznasz wbudowane narzędzia oszczędzające czas i dowiesz się, dlaczego Mac daje przewagę w realizacji codziennych zadań nauczyciela. Jeśli to możliwe, zabierz swojego MacBooka na warsztat! |
Temat: | Mobilne studio filmowe: Tworzenie profesjonalnych materiałów wideo na iPadzie |
Prowadzący | Dorota Madej, Krzysztof Grabowski |
Opis | Odkryj, jak łatwo przygotować atrakcyjne nagrania, które zachwycą Twoich uczniów. Podczas warsztatów opanujesz aplikacje Clips oraz iMovie, zaprojektowane specjalnie do tworzenia filmów w środowisku edukacyjnym. Nauczysz się montować krótkie materiały edukacyjne, tworzyć tutoriale oraz angażować uczniów we wspólne projekty filmowe na dowolnych zajęciach. Zdobyte umiejętności pozwolą Ci wzbogacić szkolne projekty i stronę internetową placówki o profesjonalne treści wideo. |
Temat: | Swift na start: Twoja pierwsza aplikacja mobilna |
Prowadzący | Dorota Madej, Krzysztof Grabowski |
Opis | Programowanie to nie tylko nowa umiejętność, ale także rozwój zdolności rozwiązywania problemów i współpracy zespołowej. Podczas naszych interaktywnych warsztatów stworzysz swoją pierwszą aplikację w języku Swift – nowoczesnym języku programowania Apple. Zajęcia prowadzone na iPadach otworzą przed Tobą świat kreatywnych możliwości i pokażą, jak przekształcać własne pomysły w działające aplikacje, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami. |
Temat: | Design Thinking w edukacji: Kreatywne rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem narzędzi ICT |
Prowadzący | Dorota Madej, Krzysztof Grabowski |
Opis | Chcesz rozwijać kreatywność i umiejętność współpracy wśród uczniów? Poznaj metodę Design Thinking – innowacyjne podejście do pracy projektowej! Podczas warsztatów przejdziesz przez wszystkie etapy procesu: od empatii i definiowania problemu, przez generowanie pomysłów, po prototypowanie i testowanie rozwiązań. Nauczysz się, jak efektywnie wykorzystać iPady i aplikacje Apple w interdyscyplinarnych projektach edukacyjnych. Otrzymasz praktyczne materiały, które pomogą Ci wdrożyć nowe techniki w codziennej pracy z uczniami. |
Temat: | Keynote i Freeform: Tworzenie angażujących prezentacji i współpraca w czasie rzeczywistym |
Prowadzący | Dorota Madej, Krzysztof Grabowski |
Opis | Odkryj potencjał aplikacji Keynote i Freeform do tworzenia interaktywnych prezentacji i wspólnej pracy z uczniami. Podczas warsztatów poznasz zaawansowane funkcje Keynote, które pozwolą Ci tworzyć profesjonalne i angażujące materiały dydaktyczne. Nauczysz się również wykorzystywać Freeform – cyfrową tablicę do burzy mózgów i współpracy w czasie rzeczywistym. Te narzędzia Apple zrewolucjonizują sposób, w jaki prezentujesz treści i angażujesz uczniów w proces edukacyjny. |
Temat: | Odkrywamy wirtualne światy – eksploracja i tworzenie wirtualnego świata za pomocą narzędzi AI |
Prowadzący | Piotr Mrokwa |
Opis | Podczas warsztatów będziemy eksplorować wirtualne światy korzystając z zasobów portalu Class VR oraz zewnętrznych aplikacji tj. Corinth i Tinkercad. Uczestnicy dowiedzą się, jak korzystać z wirtualnej rzeczywistości, aby wzbogacić lekcje i zwiększyć zaangażowanie uczniów. Ponadto, zobaczą jak wykorzystując narzędzia AI tworzyć własne treści. |
Temat: | NEON. Skuteczny sposób na zaangażowanie uczniów |
Prowadzący | Janusz S. Wierzbicki, Nowa Era, OEIiZK |
Opis | Nuży Cię prowadzenie kolejnej lekcji na ten sam temat? Walczysz o uwagę uczniów na zajęciach? Twoi uczniowie mają zróżnicowane umiejętności i zastanawiasz się jak objąć uwagą ich wszystkich? Przyjdź na warsztat i sprawdź, jak działa NEON i jak go wykorzystać, aby prowadzić lekcje angażujące uczniów w łatwiejszy sposób. W trakcie zajęć opowiemy także jak uruchomić Neona indywidualnie lub wdrożyć w szkole. |
Temat: | Sztuczna inteligencja pomaga w tworzeniu zadań, kryteriów oceny oraz ocenianiu prac uczniów… Czy to dobrze? |
Prowadzący | Michał T. Grześlak, Janusz S. Wierzbicki, OEIiZK |
Opis | Wraz z rozwojem AI pojawia się coraz więcej narzędzi mających wspierać nauczycieli i uczniów – w nauczaniu i uczeniu się. Podczas warsztatu przyjrzymy się niektórym z nich pod kątem przydatności i skuteczności w kategoriach takich, jak przygotowanie: zadań, wskazówek do ich rozwiązaniach, kryteriów oceny, a także oceny i informacji zwrotnej dla uczniów. Czy mogą pomóc oszczędzić nam czas oraz zindywidualizować zajęcia z uczniami? Przedyskutujemy, na ile dzisiaj narzędzia tego typu są pożyteczny i gotowe do wykorzystania w pracy z uczniami. Zastanowimy się również, czy wolno nam z nich korzystać biorąc pod uwagę np. RODO. Przy okazji podyskutujemy nad kierunkiem rozwoju narzędzi edukacyjnych wykorzystujących AI oraz zmieniającej się roli nauczyciela. |
Temat: | Rozwiązywanie zadań z użyciem AI: Jak nauczać, uczyć się i pracować z jej użyciem? |
Prowadzący | Michał T. Grześlak, Janusz S. Wierzbicki, OEIiZK |
Opis | Podczas warsztatów przyjrzymy się możliwości wykorzystania różnych narzędzi AI do rozwiązywania typowych, szkolnych zadań z zakresu różnych przedmiotów. Jednocześnie zastanowimy się, jak sensownie wykorzystać narzędzia AI w pracy z uczniami, by dzięki nim zwiększali swój potencjał, skuteczniej się uczyli i szybciej uzyskiwali oczekiwane efekty z jednej strony, a z drugiej unikali błędów i nie pozwalali się oszukać. |
Temat: | Snucie (nie tylko) cyfrowych opowieści w czasach AI |
Prowadzący | Michał T. Grześlak, Janusz S. Wierzbicki, OEIiZK |
Opis | Podczas warsztatu opowiemy: jak nawet najnudniejszy temat przedstawić w postaci wciągającej historii, odwołującej się do emocji, którą charakteryzują takie cechy, jak prostota, zaskoczenie, konkretność, wiarygodność i emocje; jakie znaczenie dla opowiadania ma obraz, jak zastosować elementy myślenia wizualnego by przygotować wciągające, nie rozpraszające z jednej, a pomagające zrozumieć przesłanie wynikające z historii pomoce wizualne; w jaki sposób i do czego wykorzystać TIK, przedstawiając opracowaną historię; jakie formaty (np. prezentacja, film, komiks) może przyjąć historia i jak wykorzystać ją w pracy dydaktycznej z naszymi uczniami. Postaramy się także wskazać ciekawe aplikacje oraz zastosowanie SI do wykorzystania w przygotowaniu naszych opowiadań. |
Temat: | Nauczyciel 2.0: Jak AI zmienia zasady gry w edukacji |
Prowadzący | Karolina Antkowiak, Intel |
Opis | Odkryj przyszłość nauczania na warsztatach „Nauczyciel 2.0: Jak AI zmienia zasady gry w edukacji„, gdzie zgłębimy, jak sztuczna inteligencja zmienia oblicze edukacji. Dowiedz się, jak projekty MEN wspierają nauczycieli w wdrażaniu AI, poznaj praktyczne narzędzia i aplikacje, które ułatwią Twoją pracę i uatrakcyjnią lekcje. Zobacz, jak inicjatywa AI for Youth rozwija kompetencje cyfrowe uczniów i przygotowuje ich do przyszłości, a także rozkoduj tajniki sztucznej inteligencji. Omówimy również etyczne aspekty korzystania z AI i nauczymy, jak odpowiedzialnie podchodzić do technologii. Nie przegap okazji, by poznać najnowsze trendy, zdobyć praktyczne umiejętności i przygotować uczniów na wyzwania przyszłości. |
Temat: | Cyfrowe cienie – jak chronić swoją tożsamość w sieci? |
Prowadzący | Marta Wysocka |
Opis | Czy wiesz, że Twoje cyfrowe cienie mogą stać się narzędziem w rękach sztucznej inteligencji? Każde kliknięcie, każdy post, każdy ślad online to dane, które AI może analizować, wykorzystywać, a czasem nawet manipulować nimi, by wpływać na Twoje decyzje. Czy potrafisz rozpoznać, gdzie kończy się Twoja kontrola, a zaczyna działanie algorytmów? Zapraszam na warsztat gdzie odkryjemy, jak sztuczna inteligencja wnika w naszą prywatność i jakie konsekwencje może to mieć dla naszego życia. Wspólnie zastanowimy się, czy potrafimy wyjść z cienia technologii i odzyskać kontrolę nad swoimi danymi. Przyjdź i przekonaj się, jak świadome wybory mogą ochronić Twoją cyfrową tożsamość. |
Temat: | Wprowadzenie do Pythona z płytką Learn:bit |
Prowadzący | Zbyszek Karwasiński |
Opis | Poznaj nowoczesne podejście do edukacji STEM w duchu Arcade! Warsztaty „Wprowadzenie do Pythona z płytką Learn:bit” to doskonała okazja, by zgłębić świat programowalnych zabawek, elektroniki i druku 3D w przystępny i angażujący sposób. Learn:bit to polskie rozwiązanie edukacyjne łączące: – program edukacyjny, – kurs online, – płytkę – rozszerzenie do Micro:bita – micro:bit – Elementy do samodzielnego montażu – Modele druku 3D. Płytka Learn:bit łączy w sobie wszechstronność micro:bita z dodatkowymi czujnikami i modułami, otwierając drzwi do kreatywnych projektów. Poznaj: Python w edukacji – nauczanie programowania może być łatwe i przyjemne dzięki intuicyjnemu kursowi online. Interaktywne projekty – elementy kartonowe do składania pozwalają na eksplorowanie świata hakerskiego w kreatywny sposób. Druk 3D w praktyce – gotowe modele do samodzielnego wydrukowania umożliwiają tworzenie własnych komponentów i rozszerzeń. |
Temat: | Laboratoria STEM = Druk 3D + Karton + Learn:bit |
Prowadzący | Zbyszek Karwasiński |
Opis | Wyobraź sobie automaty z kartonu, które świecą, poruszają się i reagują na dotyk. Dodaj do tego odrobinę kodu, szczyptę druku 3D i sporą dawkę wyobraźni — oto przepis na nasze Laboratoria STEM! Na tych warsztatach będziemy mówić o roli projektowania, budowania, programowania i testowania. Learn:bit i Laboratoria STEM to Idealne dla tych, którzy lubią dłubać, kombinować i tworzyć coś z niczego. |
Temat: | STEAM w praktyce – wykorzystanie grawerek i wycinarek laserowych w obszarze edukacji |
Prowadzący | Dariusz Wolski |
Opis | Poznanie sposobów wykorzystania technologii laserowej (grawerki i wycinarki) w edukacji, wspierających realizację podstawy programowej i podejście STEAM. Warsztaty koncentrują się na rozwijaniu kreatywności poprzez praktyczne projekty i indywidualizację nauczania. Uczestnicy warsztatów mają możliwość samodzielnego projektowania i realizowania swoich pomysłów, co rozwija ich umiejętności techniczne, analityczne i artystyczne. Ponadto, takie podejście sprzyja integracji nauki z realnymi zastosowaniami, zwiększając zaangażowanie oraz motywację do dalszego eksplorowania zagadnień naukowych i technicznych. Zapraszamy na interdyscyplinarne zajęcia łączące nowoczesne technologie z kreatywnymi metodami dydaktycznymi, czyli praktyczne narzędzia do rozwijania umiejętności uczniów w zakresie projektowania i krytycznego myślenia. |
Temat: | Nowoczesna szkoła zaczyna się od technologii – monitory Metz i iiyama w edukacji. |
Prowadzący | Krzysztof Pierożek |
Opis | Jak nowoczesne technologie mogą usprawnić nauczanie i organizację przestrzeni szkolnej? Podczas tego warsztatu przyjrzymy się praktycznym rozwiązaniom opartym na monitorach interaktywnych, biurkowych i digital signage. – Monitory interaktywne Metz – dowiesz się, jak wprowadzić nowy poziom zaangażowania uczniów dzięki interaktywnej edukacji w klasie. – Monitory biurkowe iiyama – omówimy ich zgodność z aktualnym rozporządzeniem o minimalnych wymaganiach dla sprzętu komputerowego i ich wpływ na komfort pracy nauczycieli oraz uczniów. – Monitory digital signage – pokażemy, jak można je wykorzystać do stworzenia cyfrowej gazetki szkolnej i usprawnić komunikację w szkole. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak nowoczesne technologie mogą wspierać edukację i organizację szkolnej przestrzeni, ten warsztat jest dla Ciebie! |
Temat: | Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) jako innowacyjne narzędzie edukacyjne w wielu dziedzinach, w tym w nauczaniu pierwszej pomocy. |
Prowadzący | Mariusz Brodziak |
Opis | Od 1 września 2024 r. w szkołach podstawowych startuje nowy program edukacyjny! Uczniowie będą zdobywać umiejętności udzielania pierwszej pomocy oraz nauczą się, jak prawidłowo reagować na wypadki. To ważny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa i świadomości zdrowotnej naszych dzieci. Ministerstwo Edukacji Narodowej zapowiada, że te cenne lekcje będą realizowane podczas zajęć z wychowawcą. Nasze warsztaty są doskonałym przykładem wykorzystania VR do nauki umiejętności takich jak resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO), pozycja bezpieczna, opatrywanie ran oraz procedury EKO. Dzięki zastosowaniu fantomów i interaktywnych scenariuszy, użytkownicy mogą praktykować w realistycznych warunkach, co znacząco podnosi efektywność nauczania. Kluczowe funkcje i zalety warsztatów i aplikacji 4helpVR: Realistyczne scenariusze: Aplikacja oferuje różnorodne scenariusze awaryjne, które odzwierciedlają rzeczywiste sytuacje, takie jak wypadki, nagłe zatrzymanie krążenia czy krwotoki. Interaktywne ćwiczenia: Użytkownicy mogą przeprowadzać RKO na wirtualnym fantomie, ćwiczyć układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej czy opatrywanie ran. Natychmiastowa informacja zwrotna: Aplikacja dostarcza natychmiastowych informacji zwrotnych na temat poprawności wykonywanych procedur, co pozwala na bieżące korygowanie błędów. Dostępność i elastyczność: Możliwość korzystania z aplikacji w dowolnym miejscu i czasie, co czyni ją idealnym narzędziem zarówno dla profesjonalistów, jak i osób prywatnych. |
Temat: | Copilot i Windows 11 Pro — Nowoczesne narzędzia dla nowoczesnej edukacji |
Prowadzący | Artur Rudnicki |
Opis | Podczas tego spotkania dowiedzą się Państwo, jak nowoczesne technologie mogą wspierać codzienną pracę dyrektorów szkół, nauczycieli oraz administracji. Szczególną uwagę poświęcimy zagadnieniom związanym z cyberbezpieczeństwem, które jest kluczowe dla ochrony danych uczniów, nauczycieli i bezpiecznego zarządzania placówką oświatową. To doskonała okazja do zdobycia praktycznej wiedzy, która pomoże usprawnić codzienna pracę i zwiększyć efektywność pracy. Copilot+ PCs – co to oznacza dla edukacji?Omówimy nowej generacji komputery wyposażone w AI oraz ich potencjał w kontekście pracy szkoły. Dołącz do nas, aby odkryć, jak Copilot i Windows 11 Pro mogą stać się nieocenionym wsparciem w codziennych wyzwaniach edukacyjnych, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa cyfrowego! |
Temat: | Spersonalizuj naukę! Jak wspierać rozwój kluczowych umiejętności wśród uczniów za pomocą Akceleratorów nauki Microsoft |
Prowadzący | Agnieszka Halicka |
Opis | Szkolenie jest odpowiedzią na jeden z priorytetów wyznaczonych na rok szkolny 2024/2025 przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, dotyczący poprawnego metodycznie wykorzystywania przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. W trakcie szkolenia wprowadzimy Cię w świat Akceleratorów Nauki, wyjaśniając, czym są, jak do nich uzyskać dostęp, gdzie je znaleźć i jak mogą wspierać proces edukacyjny. Podczas tego spotkania: Dowiesz się, czym są Akceleratory Nauki Microsoft i jak działają. Zrozumiesz, dlaczego te narzędzia są istotne w kontekście rozwijania kluczowych kompetencji, takich jak porozumiewanie się w języku ojczystym i językach obcych, umiejętności społeczno-emocjonalne, umiejętności prezentacyjne. Poznasz, jak Akceleratory Nauki mogą wspierać nauczycieli w personalizacji nauczania, dostosowując tempo i treści edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów. Dowiesz się, jak uzyskać dostęp do Akceleratorów Nauki i z jakich zasobów możesz skorzystać, aby wspierać rozwój swoich uczniów. Dołącz do nas, aby dowiedzieć się, jak Akceleratory Nauki Microsoft mogą wzbogacić Twoje podejście do nauczania i wspierać uczniów w rozwijaniu kompetencji kluczowych! |
Temat: | Jak zorganizować swoją pracę w szkole z Google Workspace? |
Prowadzący | Michał Krajewski |
Opis | Podczas warsztatów dowiesz się, jak dzięki Google Workspace sprawnie i prosto współpracować z innymi nauczycielami oraz z uczniami. Zobaczysz m.in. jak dzięki pracy w chmurze współpracować na dokumentach, jak współdzielić pliki na dysku drive. Co więcej poznasz ciekawe rozwiązania ułatwiające komunikację, np. chat. A na deser zaprezentujemy nowe rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – gemy w gemini oraz NotebookLM. |
Temat: | Zastosowanie Google Workspace w pracy nauczyciela – wychowawcy |
Prowadzący | Sylwia Kuzaniak |
Opis | Poznaj potencjał Google Workspace w pracy nauczyciela-wychowawcy. Podczas warsztatów dowiesz się, jak wykorzystać popularne aplikacje Google do organizacji pracy, tworzenia materiałów, komunikacji i współpracy. Zdobędziesz także praktyczną wiedzę i inspirację do wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w swojej codziennej praktyce. |
Temat: | Informatyk liderem nauczania metodą STEM |
Prowadzący | Tomasz Sobiepan |
Opis | Idea STEM polega na uczeniu przedmiotów przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki w sposób zintegrowany, a nie jako oddzielne dyscypliny. W praktyce – trudno jednak odczekiwać, że wszyscy nauczyciele będą się znali na wszystkim. Rozwiązania softwarowe, hardwarowe i dydaktyczne PASCO pozwalają ominąć ten problem, jeśli nauczyciele współpracują ze sobą. Kluczową rolę odgrywają w tym informatycy. Podczas warsztatów prowadzący pokaże kilka przykładowych aktywności STEM i omówi rolę nauczycieli informatyki w tworzeniu i funkcjonowaniu metodyki nauczania STEM w szkole. Warsztat jest adresowany do nauczycieli informatyki i innych dziedzin STEM oraz do dyrektorów szkół. |
Temat: | Jak rozpocząć pracę z Lumio. |
Prowadzący | Magdalena Krupińska |
Opis | Poznaj aplikacje Lumio krok po kroku. Na warsztatach dowiesz się, jak szybko tworzyć prezentacje z gram, quizami i ćwiczeniami. Podczas warsztatów założysz bezpłatne konto, poznasz Lumio z perspektywy ucznia, ale także stworzysz swoją pierwszą lekcję w Lumio. |
Temat: | Cyfrowy Escape Room nowoczesnym sposobem na aktywizowanie uczniów. (100 minut) |
Prowadzący | Andrzej Pietrzyk |
Opis | Zapraszam Państwa serdecznie do nowoczesnego łączącego wiele różnych technologii edukacyjnych Escape Room-u. Aby odkryć jego tajemnice będziecie rozwiązywać wiele łamigłówek. Część z nich będzie wymagała współpracy a inne rywalizacji. Współpracy jak i rywalizacji rozumianej zarówno w sposób klasyczny jak i cyfrowy. Wszystkie zadania będą opierały się na nowoczesnych rozwiązaniach edukacyjnych: Genially, narzędzia MODI, własne urządzenia z czytnikami QR kodów, pracownia terminalowa vCloudPoint, praca zdalna z aplikacją Explain Everything, monitor interaktywny Promethean, aktywności tworzone za pomocą aplikacji ActivInspire. Jeśli przebrniecie przez wszystkie zagadki i wyzwania odkryję przed Państwem tajemnice narzędzi jakich użyłem w moim Escape Room-ie. Wierzę, że metoda Escape Room-u na stałe zagości na Waszych lekcjach. Sami zdecydujcie, czy pasuje do wprowadzania nowych treści, utrwalania umiejętności a może jako lekcja powtórzeniowa. Zaletą warsztatu jest duża różnorodność wykorzystanych narzędzi. Być może niektóre już znacie, ale będą na pewno nowości. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie. Uwaga: Warsztat prowadzony łącznie przez 2 sesje (100 minut) |
Temat: | Czy Twój sprzęt jest gotowy na sztuczną inteligencję i wyzwania cyberzagrożeń? |
Prowadzący | Jakub Desperak |
Opis | Porozmawiamy o AI, zastosowaniach w EDU i jak to się ma do sprzętu Lenovo, z lekkim humorem i przymrużeniem oka 😉 Uczestnicy będą mieli okazję zgłębić najnowsze technologie, które rewolucjonizują dzisiejszy świat komputerów. Lenovo, jako lider w dziedzinie innowacji, oferuje sprzęt wyposażony w zaawansowane funkcje, które wspierają zarówno AI, jak i bezpieczeństwo cyfrowe. |
Temat: | Twoja sieć szkolna jest jak labirynt? Znajdźmy wyjście razem! – nie tylko dla informatyków |
Prowadzący | Sebastian Opiela, Mariusz Płachnia |
Opis | Bezpieczna i łatwa w zarządzaniu szkolna sieć komputerowa „One Network” Infrastruktura IT spełniająca wymogi cyberbezpieczeństwa i nie tylko (Ustawa Kamilka, Dyrektywa NIS2, Nowe minimalne wymagania sprzętu i technologii wykorzystywanych do zajęć dydaktycznych wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej). Wydajna i stabilna sieć – Od czego to zależy i jak to zrobić? Szkolna pracownia komputerowa bez kabli – Czy to możliwe? Bezpieczeństwo danych, uczniów i nauczycieli: Co by zrobił Sherlock Holmes? Najlepsze praktyki w zakresie ochrony danych. Filtrowanie treści na brzegu sieci oraz zabezpieczenia przed cyberatakami w środowisku edukacyjnym. Monitorowanie i audytowanie aktywności w sieci szkolnej. |