Warsztaty

Zapisy na warsztaty zostały uruchomione.

Ostatnia aktualizacja: 18 kwietnia 2025

Temat:Jak stworzyć Lux Budę? Edukacyjny design na serio – warsztat z Izabelą Świtek
ProwadzącyIzabela Świtek
OpisDobrze zaprojektowana przestrzeń edukacyjna to nie tylko ładne wnętrze – to miejsce, które realnie wpływa na komfort, efektywność i zaangażowanie uczniów oraz nauczycieli. Na tym warsztacie dowiesz się, jak tworzyć nowoczesne, funkcjonalne i sprzyjające nauce środowiska, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach i praktycznym doświadczeniu.
Jeśli zależy Ci na przestrzeni, która realnie wspiera proces edukacyjny, a nie jest tylko „ładnym wnętrzem”, ten warsztat jest dla Ciebie!
Temat:Wspieranie kreatywności z pomocą AI
ProwadzącyDorota Janczak
OpisW trakcie zajęć wykorzystamy wsparcie sztucznej inteligencji przy rozwiązywaniu problemów w sposób twórczy. Zaplanowane są przykładowe inspirujące zadania, które można od razu zastosować z uczniami. Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich nauczycieli, zarówno szkół podstawowych jak ponadpodstawowych, dowolnych przedmiotów.
Temat:Tworzenie informacji zwrotnej wspieranej TIK i sztuczną inteligencją
ProwadzącyRenata Rudnicka
OpisWarsztat poświęcony jest nowoczesnym metodom tworzenia informacji zwrotnej (IZ) z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) oraz sztucznej inteligencji (AI). W trakcie spotkania uczestnicy poznają i przetestują różnorodne narzędzia cyfrowe, które wspierają efektywną komunikację zwrotną w edukacji. Dowiedzą się, jak formułować wartościową informację zwrotną do sprawdzianów i aktywności uczniów. Stworzą przejrzyste kryteria sukcesu w nowoczesnych narzędziach cyfrowych, poznają sposoby wykorzystania AI do personalizacji informacji zwrotnej. Warsztaty mają charakter praktyczny – każdy uczestnik stworzy własne materiały, które będzie mógł od razu wdrożyć w pracy dydaktycznej. Zapraszamy do udziału wszystkich, którzy chcą podnieść jakość nauczania poprzez efektywną i nowoczesną informację zwrotną.
Temat:FreeCAD – modelujemy 3D
ProwadzącyJarosław Biszczuk
OpisPodczas warsztatu poznamy podstawy pracy w programie FreeCAD. Szczególny nacisk położony będzie na tworzenie projektów do wydruków 3D. Poznamy techniki tworzenia grafik 3D, które są uniwersalne dla różnych edytorów grafiki 3D. Będziemy pracować głównie w trzech środowiskach pracy Sketcher, Part, PartDesign z kilkunastu dostępnych we FreeCAD.
Temat:Kreatywne sterowanie światłem z micro:bitem
ProwadzącyJarosław Biszczuk, Katarzyna Olędzka
OpisNa warsztatach będziemy sterować diodami LED za pomocą micro:bita. Nauczymy się, jak zapalać i gasić światło, korzystając zarówno z przycisków na płytce, jak i zdalnego sterowania. Pokażemy, jak wykorzystać czujniki oraz komunikację radiową micro:bita do tworzenia interaktywnych projektów świetlnych. Przedstawimy także pomysły na połączenie programowania z elektroniką oraz eksperymenty, które pozwolą zaprojektować elementy inteligentnego domu.
Temat:AppInventor i tworzenie aplikacji na urządzenia z Androidem
ProwadzącyBartłomiej Krowiak
OpisPodczas spotkania zapoznamy się z bezpłatnym i ciekawym środowiskiem AppInventor, które umożliwia tworzenie wraz z uczniami własnych aplikacji na urządzenia mobilne. Stworzymy projekty, które będzie można przetestować oraz zainstalować na swoich smartfonach lub tabletach.

UWAGA! Uczestnicy warsztatów powinni przynieść własne urządzenia: smartfony/tablety z systemem Android z zainstalowaną na nich aplikacją MIT AI2 Companion (ikona z pszczołą: https://play.google.com/store/apps/details?id=edu.mit.appinventor.aicompanion3&hl=pl)
Temat:Platforma WIX – tworzenie własnych stron internetowych dla ucznia i nauczyciela
ProwadzącyBartłomiej Krowiak
OpisNa warsztatach zaprezentowany zostanie sposób, w jaki można usprawnić oraz uatrakcyjnić swoją pracę nauczyciela i stworzyć własną stronę internetową. Nauczymy się projektować i tworzyć strony www przy pomocy platformy Wix. Poznamy najlepsze praktyki projektowania stron i zobaczymy, jak w krótkim czasie stworzyć swoją własną witrynę, która zachęci uczniów do tworzenia własnych stron wspólnie z nauczycielem.
Temat:Tworzenie gier 3D w środowisku Kodu Game Lab
ProwadzącyBartłomiej Krowiak
OpisPodczas warsztatów zapoznamy się z Kodu Game Lab – intuicyjnym i przyjemnym dla oka środowiskiem opracowanym przez Microsoft FUSE Labs, które umożliwia tworzenie gier 3D z uczniami na różnych etapach kształcenia. W trakcie spotkania zaprojektujemy trójwymiarowy świat, do którego dodamy elementy środowiska oraz przede wszystkim postacie – zarówno sterowane przez użytkownika, jak i przeciwników komputerowych. Przygotowanie trójwymiarowej gry w Kodu Game Lab to szybka zabawa umożliwiająca w kilka chwil stworzenie gry wyścigowej, logicznej, zręcznościowej, skradanki oraz całej masy innych projektów, które tylko przyjdą nam do głowy.
Temat:Sztuczna inteligencja na przedmiotach przyrodniczych
ProwadzącyAnna Grzybowska, Justyna Kamińska
OpisCzy sztuczna inteligencja może wspierać nauczycieli przedmiotów przyrodniczych? Jakie narzędzia AI mogą ułatwić prowadzenie lekcji i zwiększyć zaangażowanie uczniów? Podczas warsztatu przyjrzymy się praktycznym możliwościom wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji przyrodniczej. Nauczymy się formułować zapytania (prompty) oraz przetestujemy możliwości działania AI w różnych aplikacjach przydatnych do realizacji lekcji przedmiotów przyrodniczych. Poruszymy także temat etycznego aspektu korzystania z AI w edukacji oraz sposobu kształtowania krytycznego myślenia uczniów wobec treści generowanych przez sztuczną inteligencję.
Temat:Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym
ProwadzącyAgnieszka Borowiecka
OpisJak arkusz kalkulacyjny może wspierać podejmowanie decyzji? Podczas warsztatu będziemy szukać odpowiedzi na to pytanie, wykorzystując symulacje. Arkusz kalkulacyjny dzięki swoim funkcjom obliczeniowym, organizacyjnym i analitycznym pozwala symulować różne scenariusze i analizować dane. Skorzystamy z kilku przykładów z otaczającego nas świata.
Temat:Czy wąż rozumie wektory?
ProwadzącyAgnieszka Borowiecka
OpisW grafice wektorowej obraz definiowany jest za pomocą obiektów opisanych matematycznie. Czy do ich tworzenia możemy wykorzystać język Python? Podczas zajęć pokażemy, jak pisanie programu może zmienić sposób widzenia i projektowania grafiki wektorowej. Do tworzenia rysunków wykorzystamy rozszerzenie programu Inkscape.
Temat:Shorts, reels – nagraj i zmontuj film w CapCut
ProwadzącyMarcin Pawlik
OpisWarsztat będzie oparty w głównej mierze na praktyce i ćwiczeniach, które będą mieli za zadanie wykonywać uczestnicy. Teoria jest sprowadzana do niezbędnego minimum i przekazywana w sposób praktyczny, zawsze w kontekście konkretnych zadań. Smartfony i tablety to nie tylko narzędzia do komunikacji, ale także potężne instrumenty do tworzenia treści wideo. Kiedy film jest językiem młodego pokolenia a media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu, umiejętność tworzenia krótkich, atrakcyjnych filmów staje się niezwykle cenna. Warsztat ma na celu wyposażyć nauczycieli w praktyczne umiejętności nagrywania i montażu filmów za pomocą urządzeń mobilnych (smartfony, tablety), które zazwyczaj są dostępne i są pod ręką. Skierowany jest do nauczycieli, którzy chcą poznać podstawy tworzenia filmów za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Zdobyta wiedza jak i doświadczenia wyniesione z praktycznych ćwiczeń dostarczą uniwersalnej wiedzy z zakresu montażu i nagrywania filmów, przydatnych nie tylko przy tworzeniu krótkich form (shorts, reels), ale również dłuższych produkcji wideo.
Temat:Nagraj i zmontuj swój instruktaż, film z wykorzystaniem narzędzi AI
ProwadzącyMarcin Pawlik
OpisPoznaj narzędzia w systemie Windows do tworzenia Screencast’ów i montowania filmów umożliwiające tworzenie dostępnych i atrakcyjnych materiałów edukacyjnych. Podczas warsztatu krok po kroku nauczysz się tworzyć i montować filmy instruktażowe, wykorzystując narzędzia dostępne w systemie Windows oraz potencjał sztucznej inteligencji. Stworzysz własny film, dodasz do niego napisy, dzięki czemu Twoje materiały będą dostępne dla wszystkich uczniów, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
Temat:Odkryj wielką moc małego Micro:bita
ProwadzącyGrażyna Kędzia i Anna Cieślarczyk 
OpisPodczas warsztatów nauczyciele i nauczycielki poznają wszechstronne zastosowania płytki Micro:bit – minikomputera w edukacji. Uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak programować Micro:bita oraz tworzyć angażujące i kreatywne projekty edukacyjne dla uczniów i uczennic różnych poziomów nauczania (tak, zapraszamy też edukację wczesnoszkolną). W trakcie warsztatów zaprezentujemy szereg inspirujących przykładów wykorzystania urządzenia – od prostych gier, przez inteligentne pomiary środowiskowe, aż po bardziej zaawansowane projekty z zakresu robotyki.​​​​​​​​​​​​​​​​
Temat:Jak budować dialog domu i szkoły w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa dziecka?
ProwadzącyIwona Brzózka – Złotnicka
OpisZapraszamy na inspirującą sesję warsztatową opartą na doświadczeniach z programu Stacja Galaxy, która wyposaży nauczycieli i nauczycielki w praktyczne narzędzia do budowania efektywnej współpracy z rodzicami. Uczestnicy i uczestnicy poznają sprawdzone metody komunikacji, które pomagają stworzyć spójny system ochrony najmłodszych w świecie cyfrowym, zarówno w środowisku szkolnym, jak i domowym. Podczas warsztatów przeanalizujemy trudne sytuacje i wypracujemy strategie wspólnego reagowania na cyfrowe zagrożenia, podkreślając rolę partnerskiego dialogu w kształtowaniu bezpiecznych nawyków cyfrowych u dzieci.​​​​​​​​​​​​​​​​
Temat:Sztuczna inteligencja na zajęciach druku 3D oraz inne praktyczne przykłady wykorzystania szkolnej drukarki 3D w procesie edukacji
ProwadzącyKrzysztof Fortuna, Grażyna Koba – MIGRA
OpisNa zajęciach nauczysz się wykorzystywać sztuczną inteligencję do projektowania modeli 3D, np. wazonu, statuetki czy nagrody w szkolnym konkursie.
Na warsztatach zajmiemy się jeszcze innymi zagadnieniami związanych z drukiem 3D: kiedy i jak stosować podpory w wydrukach oraz jak drukować wieloma kolorami, posiadając drukarkę z głowicą na jeden filament. Uczestnicy warsztatów wykonają praktyczne ćwiczenia w przykładowym programie typu slicer, przygotowując model 3D do druku. Jako ciekawostkę podpowiemy, co to jest i jak wykonać teksturowanie wydruków.
Warsztaty poprowadzi ekspert druku 3D i jednocześnie nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem. W czasie warsztatu będzie czas na Q&A dotyczące druku 3D, czyli Wasze problemy – nasze praktyczne porady.
Uwaga: Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy na stoisko wydawnictwa Migra, gdzie będzie można zobaczyć, jak używać skanera 3D. Będzie można wykonać swoje popiersie czy artystyczną maskę swojej twarzy, a także skonsultować się w temacie skanowania 3D.
Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Temat:Grafika dla uczniów w różnych odsłonach – dwuwymiarowej 2D (Inkscape) i trójwymiarowej 3D (Tinkercad)
ProwadzącyGrażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska – MIGRA 
OpisUczestnicy warsztatów wykonają projekty graficzne w dwóch programach graficznych (Inkscape i Tinkercad), poznając niezbędne do ich wykonania możliwości tych programów na przykładzie ćwiczeń z wybranych podręczników Grażyny Koby, w tym nowych wydań. W Tinkercadzie uczestnicy m.in. utworzą fragment plastra miodu, a następnie przekształcą go w organizer na biurko. Na koniec pokażemy też, jak można zaimportować plik utworzony w programie Inkscape do Tinkercada, przekształcając w ten sposób model 2D w 3D, aby np. przygotować go do wydruku na drukarce 3D.
Aby usprawnić przeprowadzanie zajęć, prosimy osoby, która zapiszą się na te warsztaty, o wcześniejsze założenie darmowego konta nauczyciela do programu Tinkercad: https://www.tinkercad.com (jeśli nie mają Państwo założonego). Własne konto umożliwi Państwu dostęp do wykonanych prac również po zajęciach.
Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Temat:Co ma żółw wspólnego z wężem, czyli jak zachęcić uczniów do programowania w Pythonie?
ProwadzącyGrażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska – MIGRA 
OpisNa warsztacie pokażemy, jak można rozbudzić zainteresowanie uczniów programowaniem w języku tekstowym, zaczynając od kreatywnych ćwiczeń tworzących grafikę z wykorzystaniem grafiki żółwia w języku Python. Uczestnicy warsztatów sprawdzą praktycznie na wybranych ćwiczeniach z podręczników Grażyny Koby, jak można płynnie przejść do zaprogramowania algorytmu iteracyjnego po wcześniejszym poznaniu wybranych instrukcji (w tym iteracyjnej) i stosowaniu funkcji (również z parametrami) podczas programowania grafiki.
Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Temat:Dama z Gronostajem – Sztuka i Nowoczesne Technologie
ProwadzącyJulia Plebańska – STEAM Polska
OpisWarsztaty łączące historię sztuki z nowoczesnymi technologiami, podczas których uczestnicy zgłębią tajemnice „Damy z Gronostajem” Leonarda da Vinci. Dzięki interaktywnej analizie obrazu w wysokiej rozdzielczości na iPadach oraz odkryją ukryte warstwy dzieła i poznają jego kontekst historyczny. Quiz Kahoot sprawdzi zdobytą wiedzę, a kreatywna część warsztatów pozwoli uczestnikom zaprojektować własną, współczesną interpretację obrazu na koszulce ArtyKids w aplikacji Sketchbook. To wyjątkowa okazja do połączenia sztuki, nowoczesnych technologii i osobistej ekspresji, inspirująca do wykorzystania sztuki w edukacji STEAM.

Opis i plan warsztatów
Temat:STEAM-iaki od Projektu do Personalizacji
ProwadzącyLidia Sowinska, Weronika Hedrych – Ignaszak – STEAM Polska
OpisWarsztaty dla nauczycieli które łączą technologię, inżynierię, sztukę i kreatywność w inspirujących zajęciach STEAM. Uczestnicy krok po kroku nauczą się, jak przeprowadzić zajęcia, w których dzieci projektują własne postacie STEAM-iaków na iPadach, a następnie szyją i personalizują je, nadając im unikalne supermoce. Warsztaty obejmują praktyczne wykorzystanie aplikacji Procreate i Clips, podstawy szycia dostosowane do małych rączek oraz kreatywne metody angażowania dzieci w naukę poprzez sztukę. Każdy uczestnik stworzy własnego STEAM-iaka oraz krótki film, który stanie się częścią gotowego scenariusza zajęć do wdrożenia w klasie.

Opis i plan warsztatów
Temat:Warsztaty matematyczno-informatyczne z klockami LEGO i zadaniami problemowymi
ProwadzącyMarzena Lemańska, Magdalena Kierońska
OpisWarsztaty łączą naukę matematyki i informatyki poprzez interaktywne zadania oraz konstrukcje z wykorzystaniem klocków logicznych LEGO. Uczestnicy rozwijają umiejętności analitycznego myślenia, programowania i rozwiązywania problemów poprzez budowanie modeli, kodowanie oraz pracę zespołową. Zadania problemowe pomagają w nauce algorytmiki i logicznego myślenia, a praktyczne wykorzystanie LEGO czyni naukę bardziej angażującą i kreatywną.
Temat:Generacja AI: młodzi w świecie sztucznej inteligencji
ProwadzącyDorota Madej, Krzysztof Grabowski
OpisJako Generacja AI budujemy społeczność edukacyjną kształtującą zmianę w obliczu zmian technologicznych i wynikających z niej zmian zachowań społecznych. W ramach działań tworzymy połączenia międzygeneracyjne – uczeń + nauczyciel i przenosimy dotychczasową relację mistrz – uczeń do relacji uczeń – uczeń – bo w tym obszarze wspólnie zdobywamy wiedzę o świecie, o zachodzących w nim zmianach. Na naszych praktycznych zajęciach poznasz scenariusze lekcji i przewodniki, które są gotowym materiałem wspierającym zmianę. Uczestnicy i uczestniczki poznają nie tylko teoretyczne podstawy AI, ale przede wszystkim praktyczne zastosowania w codziennej pracy dydaktycznej.
Temat:MacBook w szkole: Efektywna praca z systemem macOS dla nauczycieli
ProwadzącyDorota Madej, Krzysztof Grabowski
OpisKupiłeś MacBooka w ramach bonu na laptopa? Ten warsztat jest właśnie dla Ciebie! Zapraszamy na praktyczne szkolenie, które płynnie przeprowadzi Cię z systemu Windows na macOS. Podczas spotkania odkryjesz zaawansowane, a jednocześnie intuicyjne funkcje MacBooka, które zoptymalizują Twoją pracę dydaktyczną. Poznasz wbudowane narzędzia oszczędzające czas i dowiesz się, dlaczego Mac daje przewagę w realizacji codziennych zadań nauczyciela. Jeśli to możliwe, zabierz swojego MacBooka na warsztat!
Temat:Mobilne studio filmowe: Tworzenie profesjonalnych materiałów wideo na iPadzie
ProwadzącyDorota Madej, Krzysztof Grabowski
OpisOdkryj, jak łatwo przygotować atrakcyjne nagrania, które zachwycą Twoich uczniów. Podczas warsztatów opanujesz aplikacje Clips oraz iMovie, zaprojektowane specjalnie do tworzenia filmów w środowisku edukacyjnym. Nauczysz się montować krótkie materiały edukacyjne, tworzyć tutoriale oraz angażować uczniów we wspólne projekty filmowe na dowolnych zajęciach. Zdobyte umiejętności pozwolą Ci wzbogacić szkolne projekty i stronę internetową placówki o profesjonalne treści wideo.
Temat:Swift na start: Twoja pierwsza aplikacja mobilna
ProwadzącyDorota Madej, Krzysztof Grabowski
OpisProgramowanie to nie tylko nowa umiejętność, ale także rozwój zdolności rozwiązywania problemów i współpracy zespołowej. Podczas naszych interaktywnych warsztatów stworzysz swoją pierwszą aplikację w języku Swift – nowoczesnym języku programowania Apple. Zajęcia prowadzone na iPadach otworzą przed Tobą świat kreatywnych możliwości i pokażą, jak przekształcać własne pomysły w działające aplikacje, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami.
Temat:Design Thinking w edukacji: Kreatywne rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem narzędzi ICT
ProwadzącyDorota Madej, Krzysztof Grabowski
OpisChcesz rozwijać kreatywność i umiejętność współpracy wśród uczniów? Poznaj metodę Design Thinking – innowacyjne podejście do pracy projektowej! Podczas warsztatów przejdziesz przez wszystkie etapy procesu: od empatii i definiowania problemu, przez generowanie pomysłów, po prototypowanie i testowanie rozwiązań. Nauczysz się, jak efektywnie wykorzystać iPady i aplikacje Apple w interdyscyplinarnych projektach edukacyjnych. Otrzymasz praktyczne materiały, które pomogą Ci wdrożyć nowe techniki w codziennej pracy z uczniami.
Temat:Keynote i Freeform: Tworzenie angażujących prezentacji i współpraca w czasie rzeczywistym
ProwadzącyDorota Madej, Krzysztof Grabowski
OpisOdkryj potencjał aplikacji Keynote i Freeform do tworzenia interaktywnych prezentacji i wspólnej pracy z uczniami. Podczas warsztatów poznasz zaawansowane funkcje Keynote, które pozwolą Ci tworzyć profesjonalne i angażujące materiały dydaktyczne. Nauczysz się również wykorzystywać Freeform – cyfrową tablicę do burzy mózgów i współpracy w czasie rzeczywistym. Te narzędzia Apple zrewolucjonizują sposób, w jaki prezentujesz treści i angażujesz uczniów w proces edukacyjny.
Temat:Odkrywamy wirtualne światy – eksploracja i tworzenie wirtualnego świata za pomocą narzędzi AI
ProwadzącyPiotr Mrokwa
OpisPodczas warsztatów będziemy eksplorować wirtualne światy korzystając z zasobów portalu Class VR oraz zewnętrznych aplikacji tj. Corinth i Tinkercad.  
Uczestnicy dowiedzą się, jak korzystać z wirtualnej rzeczywistości, aby wzbogacić lekcje i zwiększyć zaangażowanie uczniów. Ponadto, zobaczą jak wykorzystując narzędzia AI tworzyć własne treści.
Temat:NEON. Skuteczny sposób na zaangażowanie uczniów
ProwadzącyJanusz S. Wierzbicki, Nowa Era, OEIiZK
OpisNuży Cię prowadzenie kolejnej lekcji na ten sam temat? Walczysz o uwagę uczniów na zajęciach? Twoi uczniowie mają zróżnicowane umiejętności i zastanawiasz się jak objąć uwagą ich wszystkich? Przyjdź na warsztat i sprawdź, jak działa NEON i jak go wykorzystać, aby prowadzić lekcje angażujące uczniów w łatwiejszy sposób. W trakcie zajęć opowiemy także jak uruchomić Neona indywidualnie lub wdrożyć w szkole.
Temat:Sztuczna inteligencja pomaga w tworzeniu zadań, kryteriów oceny oraz ocenianiu prac uczniów… Czy to dobrze?
ProwadzącyMichał T. Grześlak, Janusz S. Wierzbicki, OEIiZK
OpisWraz z rozwojem AI pojawia się coraz więcej narzędzi mających wspierać nauczycieli i uczniów – w nauczaniu i uczeniu się. Podczas warsztatu przyjrzymy się niektórym z nich pod kątem przydatności i skuteczności w kategoriach takich, jak przygotowanie: zadań, wskazówek do ich rozwiązaniach, kryteriów oceny, a także oceny i informacji zwrotnej dla uczniów. Czy mogą pomóc oszczędzić nam czas oraz zindywidualizować zajęcia z uczniami? Przedyskutujemy, na ile dzisiaj narzędzia tego typu są pożyteczny i gotowe do wykorzystania w pracy z uczniami. Zastanowimy się również, czy wolno nam z nich korzystać biorąc pod uwagę np. RODO. Przy okazji podyskutujemy nad kierunkiem rozwoju narzędzi edukacyjnych wykorzystujących AI oraz zmieniającej się roli nauczyciela.
Temat:Rozwiązywanie zadań z użyciem AI: Jak nauczać, uczyć się
i pracować z jej użyciem? 
ProwadzącyMichał T. Grześlak, Janusz S. Wierzbicki, OEIiZK
OpisPodczas warsztatów przyjrzymy się możliwości wykorzystania różnych narzędzi AI do rozwiązywania typowych, szkolnych zadań z zakresu różnych przedmiotów. Jednocześnie zastanowimy się, jak sensownie wykorzystać narzędzia AI w pracy z uczniami, by dzięki nim zwiększali swój potencjał, skuteczniej się uczyli i szybciej uzyskiwali oczekiwane efekty z jednej strony, a z drugiej unikali błędów i nie pozwalali się oszukać. 
Temat:Snucie (nie tylko) cyfrowych opowieści w czasach AI 
ProwadzącyMichał T. Grześlak, Janusz S. Wierzbicki, OEIiZK
OpisPodczas warsztatu opowiemy: jak nawet najnudniejszy temat przedstawić w postaci wciągającej historii, odwołującej się do emocji, którą charakteryzują takie cechy, jak prostota, zaskoczenie, konkretność, wiarygodność i emocje;   jakie znaczenie dla opowiadania ma obraz, jak zastosować elementy myślenia wizualnego by przygotować wciągające, nie rozpraszające z jednej, a pomagające zrozumieć przesłanie wynikające z historii pomoce wizualne;   w jaki sposób i do czego wykorzystać TIK, przedstawiając opracowaną historię;   jakie formaty (np. prezentacja, film, komiks) może przyjąć historia i jak wykorzystać ją w pracy dydaktycznej z naszymi uczniami.   Postaramy się także wskazać ciekawe aplikacje oraz zastosowanie SI do wykorzystania w przygotowaniu naszych opowiadań.  
Temat:Nauczyciel 2.0: Jak AI zmienia zasady gry w edukacji
ProwadzącyKarolina Antkowiak, Intel
OpisOdkryj przyszłość nauczania na warsztatach „Nauczyciel 2.0: Jak AI zmienia zasady gry w edukacji„, gdzie zgłębimy, jak sztuczna inteligencja zmienia oblicze edukacji. Dowiedz się, jak projekty MEN wspierają nauczycieli w wdrażaniu AI, poznaj praktyczne narzędzia i aplikacje, które ułatwią Twoją pracę i uatrakcyjnią lekcje. Zobacz, jak inicjatywa AI for Youth rozwija kompetencje cyfrowe uczniów i przygotowuje ich do przyszłości, a także rozkoduj tajniki sztucznej inteligencji. Omówimy również etyczne aspekty korzystania z AI i nauczymy, jak odpowiedzialnie podchodzić do technologii. Nie przegap okazji, by poznać najnowsze trendy, zdobyć praktyczne umiejętności i przygotować uczniów na wyzwania przyszłości.
Temat:Cyfrowe cienie – jak chronić swoją tożsamość w sieci?
ProwadzącyMarta Wysocka
OpisCzy wiesz, że Twoje cyfrowe cienie mogą stać się narzędziem w rękach sztucznej inteligencji? Każde kliknięcie, każdy post, każdy ślad online to dane, które AI może analizować, wykorzystywać, a czasem nawet manipulować nimi, by wpływać na Twoje decyzje. Czy potrafisz rozpoznać, gdzie kończy się Twoja kontrola, a zaczyna działanie algorytmów? 
Zapraszam na warsztat gdzie odkryjemy, jak sztuczna inteligencja wnika w naszą prywatność i jakie konsekwencje może to mieć dla naszego życia. Wspólnie zastanowimy się, czy potrafimy wyjść z cienia technologii i odzyskać kontrolę nad swoimi danymi. Przyjdź i przekonaj się, jak świadome wybory mogą ochronić Twoją cyfrową tożsamość.
Temat:Wprowadzenie do Pythona z płytką Learn:bit
ProwadzącyZbyszek Karwasiński
OpisPoznaj nowoczesne podejście do edukacji STEM w duchu Arcade! Warsztaty „Wprowadzenie do Pythona z płytką Learn:bit” to doskonała okazja, by zgłębić świat programowalnych zabawek, elektroniki i druku 3D w przystępny i angażujący sposób. 

Learn:bit to polskie rozwiązanie edukacyjne łączące:
–  program edukacyjny, 
– kurs online, 
– płytkę – rozszerzenie do Micro:bita 
– micro:bit 
– Elementy do samodzielnego montażu
– Modele druku 3D. 

Płytka Learn:bit łączy w sobie wszechstronność micro:bita z dodatkowymi czujnikami i modułami, otwierając drzwi do kreatywnych projektów. 

Poznaj:
Python w edukacji – nauczanie programowania może być łatwe i przyjemne dzięki intuicyjnemu kursowi online.
Interaktywne projekty – elementy kartonowe do składania pozwalają na eksplorowanie świata hakerskiego w kreatywny sposób.
Druk 3D w praktyce – gotowe modele do samodzielnego wydrukowania umożliwiają tworzenie własnych komponentów i rozszerzeń.
Temat:Laboratoria STEM = Druk 3D + Karton + Learn:bit
ProwadzącyZbyszek Karwasiński
OpisWyobraź sobie automaty z kartonu, które świecą, poruszają się i reagują na dotyk. Dodaj do tego odrobinę kodu, szczyptę druku 3D i sporą dawkę wyobraźni — oto przepis na nasze Laboratoria STEM! Na tych warsztatach będziemy mówić o roli projektowania, budowania, programowania i testowania. Learn:bit i Laboratoria STEM to Idealne dla tych, którzy lubią dłubać, kombinować i tworzyć coś z niczego.
Temat:STEAM w praktyce – wykorzystanie grawerek i wycinarek laserowych w obszarze edukacji
ProwadzącyDariusz Wolski
OpisPoznanie sposobów wykorzystania technologii laserowej (grawerki i wycinarki) w edukacji, wspierających realizację podstawy programowej i podejście STEAM. Warsztaty koncentrują się na rozwijaniu kreatywności poprzez praktyczne projekty i indywidualizację nauczania.
Uczestnicy warsztatów mają możliwość samodzielnego projektowania i realizowania swoich pomysłów, co rozwija ich umiejętności techniczne, analityczne i artystyczne. Ponadto, takie podejście sprzyja integracji nauki z realnymi zastosowaniami, zwiększając zaangażowanie oraz motywację do dalszego eksplorowania zagadnień naukowych i technicznych.
Zapraszamy na interdyscyplinarne zajęcia łączące nowoczesne technologie z kreatywnymi metodami dydaktycznymi, czyli praktyczne narzędzia do rozwijania umiejętności uczniów w zakresie projektowania i krytycznego myślenia.
Temat:Nowoczesna szkoła zaczyna się od technologii – monitory Metz i iiyama w edukacji.
ProwadzącyKrzysztof Pierożek
OpisJak nowoczesne technologie mogą usprawnić nauczanie i organizację przestrzeni szkolnej? Podczas tego warsztatu przyjrzymy się praktycznym rozwiązaniom opartym na monitorach interaktywnych, biurkowych i digital signage.
Monitory interaktywne Metz – dowiesz się, jak wprowadzić nowy poziom zaangażowania uczniów dzięki interaktywnej edukacji w klasie.
Monitory biurkowe iiyama – omówimy ich zgodność z aktualnym rozporządzeniem o minimalnych wymaganiach dla sprzętu komputerowego i ich wpływ na komfort pracy nauczycieli oraz uczniów.  
Monitory digital signage – pokażemy, jak można je wykorzystać do stworzenia cyfrowej gazetki szkolnej i usprawnić komunikację w szkole.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak nowoczesne technologie mogą wspierać edukację i organizację szkolnej przestrzeni, ten warsztat jest dla Ciebie!
Temat:Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) jako innowacyjne narzędzie edukacyjne w wielu dziedzinach, w tym w nauczaniu pierwszej pomocy.
ProwadzącyMariusz Brodziak
OpisOd 1 września 2024 r. w szkołach podstawowych startuje nowy program edukacyjny! Uczniowie będą zdobywać umiejętności udzielania pierwszej pomocy oraz nauczą się, jak prawidłowo reagować na wypadki. To ważny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa i świadomości zdrowotnej naszych dzieci. Ministerstwo Edukacji Narodowej zapowiada, że te cenne lekcje będą realizowane podczas zajęć z wychowawcą. Nasze warsztaty są doskonałym przykładem wykorzystania VR do nauki umiejętności takich jak resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO), pozycja bezpieczna, opatrywanie ran oraz procedury EKO. Dzięki zastosowaniu fantomów i interaktywnych scenariuszy, użytkownicy mogą praktykować w realistycznych warunkach, co znacząco podnosi efektywność nauczania. 
Kluczowe funkcje i zalety warsztatów i aplikacji 4helpVR:
Realistyczne scenariusze: Aplikacja oferuje różnorodne scenariusze awaryjne, które odzwierciedlają rzeczywiste sytuacje, takie jak wypadki, nagłe zatrzymanie krążenia czy krwotoki.
Interaktywne ćwiczenia: Użytkownicy mogą przeprowadzać RKO na wirtualnym fantomie, ćwiczyć układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej czy opatrywanie ran.
Natychmiastowa informacja zwrotna: Aplikacja dostarcza natychmiastowych informacji zwrotnych na temat poprawności wykonywanych procedur, co pozwala na bieżące korygowanie błędów.
Dostępność i elastyczność: Możliwość korzystania z aplikacji w dowolnym miejscu i czasie, co czyni ją idealnym narzędziem zarówno dla profesjonalistów, jak i osób prywatnych. 
Temat:Copilot i Windows 11 Pro — Nowoczesne narzędzia dla nowoczesnej edukacji
ProwadzącyArtur Rudnicki
OpisPodczas tego spotkania dowiedzą się Państwo, jak nowoczesne technologie mogą wspierać codzienną pracę dyrektorów szkół, nauczycieli oraz administracji. Szczególną uwagę poświęcimy zagadnieniom związanym z cyberbezpieczeństwem, które jest kluczowe dla ochrony danych uczniów, nauczycieli i bezpiecznego zarządzania placówką oświatową. To doskonała okazja do zdobycia praktycznej wiedzy, która pomoże usprawnić codzienna pracę i zwiększyć efektywność pracy. Copilot+ PCs – co to oznacza dla edukacji?Omówimy nowej generacji komputery wyposażone w AI oraz ich potencjał w kontekście pracy szkoły. Dołącz do nas, aby odkryć, jak Copilot i Windows 11 Pro mogą stać się nieocenionym wsparciem w codziennych wyzwaniach edukacyjnych, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa cyfrowego
Temat:Spersonalizuj naukę! Jak wspierać rozwój kluczowych umiejętności wśród uczniów za pomocą Akceleratorów nauki Microsoft
ProwadzącyAgnieszka Halicka
OpisSzkolenie jest odpowiedzią na jeden z priorytetów wyznaczonych na rok szkolny 2024/2025 przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, dotyczący poprawnego metodycznie wykorzystywania przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
W trakcie szkolenia wprowadzimy Cię w świat Akceleratorów Nauki, wyjaśniając, czym są, jak do nich uzyskać dostęp, gdzie je znaleźć i jak mogą wspierać proces edukacyjny.
Podczas tego spotkania:
Dowiesz się, czym są Akceleratory Nauki Microsoft i jak działają.
Zrozumiesz, dlaczego te narzędzia są istotne w kontekście rozwijania kluczowych kompetencji, takich jak porozumiewanie się w języku ojczystym i językach obcych, umiejętności społeczno-emocjonalne, umiejętności prezentacyjne.
Poznasz, jak Akceleratory Nauki mogą wspierać nauczycieli w personalizacji nauczania, dostosowując tempo i treści edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów.
Dowiesz się, jak uzyskać dostęp do Akceleratorów Nauki i z jakich zasobów możesz skorzystać, aby wspierać rozwój swoich uczniów.
Dołącz do nas, aby dowiedzieć się, jak Akceleratory Nauki Microsoft mogą wzbogacić Twoje podejście do nauczania i wspierać uczniów w rozwijaniu kompetencji kluczowych!
Temat:Jak zorganizować swoją pracę w szkole z Google Workspace?
ProwadzącyMichał Krajewski
OpisPodczas warsztatów dowiesz się, jak dzięki Google Workspace sprawnie i prosto współpracować z innymi nauczycielami oraz z uczniami. Zobaczysz m.in. jak dzięki pracy w chmurze współpracować na dokumentach, jak współdzielić pliki na dysku drive. Co więcej poznasz ciekawe rozwiązania ułatwiające komunikację, np. chat. A na deser zaprezentujemy nowe rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – gemy w gemini oraz NotebookLM.
Temat:Zastosowanie Google Workspace w pracy nauczyciela – wychowawcy
ProwadzącySylwia Kuzaniak
OpisPoznaj potencjał Google Workspace w pracy nauczyciela-wychowawcy. Podczas warsztatów dowiesz się, jak wykorzystać popularne aplikacje Google do organizacji pracy, tworzenia materiałów, komunikacji i współpracy. Zdobędziesz także praktyczną wiedzę i inspirację do wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w swojej codziennej praktyce.
Temat:Informatyk liderem nauczania metodą STEM
ProwadzącyTomasz Sobiepan
OpisIdea STEM polega na uczeniu przedmiotów przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki w sposób zintegrowany, a nie jako oddzielne dyscypliny. W praktyce – trudno jednak odczekiwać, że wszyscy nauczyciele będą się znali na wszystkim. Rozwiązania softwarowe, hardwarowe i dydaktyczne PASCO pozwalają ominąć ten problem, jeśli nauczyciele współpracują ze sobą. Kluczową rolę odgrywają w tym informatycy.
Podczas warsztatów prowadzący pokaże kilka przykładowych aktywności STEM i omówi rolę nauczycieli informatyki w tworzeniu i funkcjonowaniu metodyki nauczania STEM w szkole.
Warsztat jest adresowany do nauczycieli informatyki i innych dziedzin STEM oraz do dyrektorów szkół.
Temat:Jak rozpocząć pracę z Lumio.
ProwadzącyMagdalena Krupińska
OpisPoznaj aplikacje Lumio krok po kroku. Na warsztatach dowiesz się, jak szybko tworzyć prezentacje z gram, quizami i ćwiczeniami. Podczas warsztatów założysz bezpłatne konto, poznasz Lumio z perspektywy ucznia, ale także stworzysz swoją pierwszą lekcję w Lumio.
Temat:Cyfrowy Escape Room nowoczesnym sposobem na aktywizowanie uczniów. (100 minut)
ProwadzącyAndrzej Pietrzyk
OpisZapraszam Państwa serdecznie do nowoczesnego łączącego wiele różnych technologii edukacyjnych Escape Room-u. Aby odkryć jego tajemnice będziecie rozwiązywać wiele łamigłówek. Część z nich będzie wymagała współpracy a inne rywalizacji. Współpracy jak i rywalizacji rozumianej zarówno w sposób klasyczny jak i cyfrowy. Wszystkie zadania będą opierały się na nowoczesnych rozwiązaniach edukacyjnych: Genially, narzędzia MODI, własne urządzenia z czytnikami QR kodów, pracownia terminalowa vCloudPoint, praca zdalna z aplikacją Explain Everything, monitor interaktywny Promethean, aktywności tworzone za pomocą aplikacji ActivInspire.
Jeśli przebrniecie przez wszystkie zagadki i wyzwania odkryję przed Państwem tajemnice narzędzi jakich użyłem w moim Escape Room-ie. Wierzę, że metoda Escape Room-u na stałe zagości na Waszych lekcjach. Sami zdecydujcie, czy pasuje do wprowadzania nowych treści, utrwalania umiejętności a może jako lekcja powtórzeniowa.
Zaletą warsztatu jest duża różnorodność wykorzystanych narzędzi. Być może niektóre już znacie, ale będą na pewno nowości. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Uwaga: Warsztat prowadzony łącznie przez 2 sesje (100 minut)
Temat:Czy Twój sprzęt jest gotowy na sztuczną inteligencję i wyzwania cyberzagrożeń?
ProwadzącyJakub Desperak
OpisPorozmawiamy o AI, zastosowaniach w EDU i jak to się ma do sprzętu Lenovo, z lekkim humorem i przymrużeniem oka 😉
Uczestnicy będą mieli okazję zgłębić najnowsze technologie, które rewolucjonizują dzisiejszy świat komputerów. Lenovo, jako lider w dziedzinie innowacji, oferuje sprzęt wyposażony w zaawansowane funkcje, które wspierają zarówno AI, jak i bezpieczeństwo cyfrowe. 
Temat:Twoja sieć szkolna jest jak labirynt? Znajdźmy wyjście razem! – nie tylko dla informatyków
ProwadzącySebastian Opiela, Mariusz Płachnia
OpisBezpieczna i łatwa w zarządzaniu szkolna sieć komputerowa „One Network”  
Infrastruktura IT spełniająca wymogi cyberbezpieczeństwa i nie tylko (Ustawa Kamilka, Dyrektywa NIS2, Nowe minimalne wymagania sprzętu i technologii wykorzystywanych do zajęć dydaktycznych wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej).  
Wydajna i stabilna sieć – Od czego to zależy i jak to zrobić?  
Szkolna pracownia komputerowa bez kabli – Czy to możliwe?  
Bezpieczeństwo danych, uczniów i nauczycieli: Co by zrobił Sherlock Holmes?  
Najlepsze praktyki w zakresie ochrony danych.  
Filtrowanie treści na brzegu sieci oraz zabezpieczenia przed cyberatakami w środowisku edukacyjnym.  
Monitorowanie i audytowanie aktywności w sieci szkolnej. 

Przejdź do treści